Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Induced demand in health care
Konečný, Martin ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
V práci zkoumám dvě hypotézy. První má za úkol poskytnout důkaz o lekáři indukované poptávce. První hypotézu zkoumám regresní analýzou, metodou fixních efektů. Předpoklad, že ambulantní chirurgové při zvýšení počtu pacientů budou předepisovat méně následných kontrol se sice potvrdil, ale výsledný efekt je zanedbatelný. Druhá hypotéza má za úkol doplnit práci Fuchs (1978) a zjistit, zda kvalitnější chirurgové doporučují méně vyšetření. Výsledky analýzy naznačují, že toto tvrzení je pravdivé a Fuchs (1978) ve své práci vliv kvality chirurgů nepodhodnotil.
Analýza slevových serverů typu Groupon.com
Nedvídek, Daniel ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Dudáková, Tereza (oponent)
Práce se zabývá prodejem zboží a služeb přes slevové servery typu Groupon.com, které jsou novinkou na českém internetu. Součástí práce je popis principu, na kterém je tento model prodeje založen, jeho vznik, vývoj a možné alternativy prodeje. Dále důvody, proč je tento prodej v dnešní době, tak populární, a to z pohledu prodávajících, kupujících i zprostředkovatelů. Ve své práci jsem použil model, kterým se pokusím vysvětlit závislost počtu prodaných kusů na zvolených proměnných. Model je založen na datech z již proběhnutých prodejů na českých slevových serverech. Dále ve své práci interpretuji výsledky svých dotazníků, které byly vyplněny, jak prodávajícími, tak i kupujícími.
Servery hromadného nakupování
Kopřiva, Michal ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Práce analyzuje systém šíření slev pomocí serverů hromadného nakupování. Hromadné nakupování je vymezeno jako druh distribuce kuponů, které jsou jedním z druhů slev. Následná analýza na datech o prodejích a dotazníkovém šetření shrnuje, že limity, které charakterizují hromadné nakupování, nejsou výrobci příliš využívány. Dále ukazuje, že společenský aspekt prodeje je zásadní odlišností od ostatních druhů kuponů. Analýza sortimentu zjišťuje, že se jeho struktura zásadně liší od klasických kuponů. Servery hromadného nakupování prodávají hlavně novinky na trhu a služby se společenským rozměrem.
Accounting and economics: Influence of accounting methods on economic indicators
Almásy, Michael ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
To, jak je ekonomická realita viděna, je klíčové k rozhodování ekonomických subjetů. Obraz ekonomické reality, který účetnictví poskytuje, může být buď věrný a poctivý či zkreslený. Pakliže však je zkreslený, jak moc se tato zkreslenost promítne do kvality ekonomických rozhodonutí? V souhrnu, tato práce analyzuje, zda účetnictví by mělo poskytovat tento věrný a poctivý obraz ekonomické reality, pakliže ano, tak zda jej opravdu poskytuje, a pakliže však jej neposkytuje, tak jak je ovlivněno ekonomické chování tímto neposkytováním věrného a poctivého obrazu ekonomické reality na jak mikro-ekonomické tak makro-ekonomické úrovni. Argumentace práce je budována v logické struktuře zaujímajíc spíše širší mezi oborový přístup k nalezení této položené otázky.
Vyplatí se krátkodobě parkovat v modré zóně?
Vokálová, Michaela ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Bakalářská práce zkoumá, zdali se vyplatí řidičům neoprávněně parkovat v modrých zónách. Práce je soustředěna na krátkodobé parkování ve všední dny v časovém intervalu 8:00 -- 18:00 se zaměřením na oblast náměstí Barikád na území Prahy 3. Na základě vlastního sběru dat v 8 ulicích jsou vypočteny pravděpodobnosti penalizací neoprávněného parkování v modrých a oranžových zónách. Následně jsou vypočteny očekávané újmy v optimistické, průměrné a pesimistické variantě výše obdržené pokuty, které jsou porovnávány s jistou újmou v podobě hodinového parkovacího poplatku 40 Kč. Výsledná zjištění prokazují, že v optimistické a průměrné variantě se řidičům vyplácí parkovat neoprávněně v zónách placeného stání, přičemž neoprávněné parkování v oranžových zónách se jeví jako výhodnější varianta. Data byla získána z vlastních pozorování, dále potom poskytnuta od městské policie pro Prahu 3 a z odboru dopravy MČ Prahy 3.
Vliv šrotovací prémie na německý automobilový průmysl
Rokošová, Lucie ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Jak moc a zda vůbec vzrostl počet poprvé registrovaných vozů v Německu v důsledku šrotovného? To je otázka, kterou řeší tato bakalářská práce. Jedná se o emprickou analýzu, pro dosažení zadaného cíle se zde používá metody difference-in-differences. V důsledku šrotovného se průměrně zvýšil celkový počet poprvé registrovaných vozů o 24,5 % (resp. 922 vozů na milion obyvatel), naopak konec šrotovného znamenal pokles počtu nových registrací o 23,56 % (resp. 835 na milion obyvatel). I v dalších sledovaných kategoriích se projevuje růst prvních registrací v důsledku zavedení této dotace a jejich pokles v důsledku konce její výplaty.
Agenturní zaměstnávání v ČR
Víchová, Šárka ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V posledních letech je agenturní zaměstnávání spojeno s rapidním růstem na světových trzích. Agentury práce, které dodávají flexibilní pracovní sílu klientským firmám, procházejí významným rozvojem. Tato práce zkoumá charakter agenturního zaměstnávání na českém trhu, se zaměřením na podněty jeho rozvoje. Tento sektor je zkoumán ze tří pohledů (poptávkového, nabídkového a legislativního) pomocí dotazníkového šetření provedeného v období červen--srpen 2011. Výsledky potvrzují, že i v České republice, stejně jako ve světě, je hlavním důvodem spolupráce firem s agenturami požadavek dočasné flexibility. Ale oproti celoevropskému trendu, je na našem trhu více apelováno také na flexibilitu regulační. Největší brzdou agenturního rozvoje jsou přísné legislativní podmínky.
Jaké jsou náklady mrtvé váhy o Vánocích v ČR?
Rottová, Tereza ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Dávání dárků může být z hlediska standardní mikroekonomické teorie zdrojem neefektivnosti v podobě vzniku ztráty mrtvé váhy (DWL). Cílem této práce je zjistit, jak vysoké náklady mrtvé váhy vznikly v České republice o Vánocích 2010, přičemž průzkum, za jehož pomoci je otázka řešena, je založen na dotazníkovém šetření. Data od 122 respondentů poskytla 366 pozorování. DWL byla měřena pomocí částky, za kterou by si obdarovaný byl ochoten statek či službu (dárek) koupit, i částky, za kterou by byl obdarovaný ochotný věc prodat. Bylo zjištěno, že v České republice o Vánocích opravdu vznikají náklady mrtvé váhy, a to ve výši 8,6 až 10,9 %.
Je hlavním účelem spropitného kvalitnější budoucí služba?
Mahdalíčková, Lenka ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je odpovědět na otázku, zda zákazník nechává spropitné z důvodu kvalitnější budoucí sluţby nebo spíše z důvodu sociální normy. Práce je založena na datech od 187 zákazníků z 3 kadeřnických salónů ve městě Hradec Králové. Regresní analýza zamítla vliv věku, četnosti návštěv, spokojenosti zákazníka a oblíbenosti pouze jednoho kadeřnického salónu na výši spropitného. Statisticky významný vztah se potvrdil pouze mezi účtem za provedenou službu a spropitným, jak v absolutní, tak v relativní hodnotě. Předpoklad, že zákazníci nechávají spropitné z důvodu zlepšení budoucí služby, nebyl tedy potvrzen.
Strategie v aukcích s placeným příhozem
Podešva, Jiří ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Dudáková, Tereza (oponent)
V této práci se zabývám aukcemi s placeným příhozem. Na příhozech uskutečněných v aukcích zkoumám strategie hráčů. Potvrdil jsem hypotézu, že hráči signalizují načasovanými příhozy. Prokázal jsem, že zkrácení intervalu prodloužení aukce snižuje signalizování v dané aukci. Dále jsem u začátečnických aukcí oproti očekávání neprokázal snižování signalizace. Také jsem dospěl k závěru, že zvýhodnění v podobě navrácení poloviny použitých bonů pro hráče, který skončil na druhém místě, nezvyšuje v průměru počet uskutečněných příhozů na aukci. Mým posledním závěrem je, že aukce levnějšího zboží představují v průměru vyšší zisky pro dražitele než aukce dražšího zboží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.