|
Pouliční divadlo v dnešní době
Štěpánek, Petr ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Capko, Štefan (oponent)
Stručná charakteristika: Tato bakalářská práce se snaží vymezit pojem pouličního divadla a představit alespoň některé soubory, která se jím u nás zabývají. Zahrnuje také revoluční Living Theatre a Bread and Puppet, kteří vývoj u nás do značné míry ovlivnili. Součástí této práce jsou také moje zkušenosti s pouličním divadlem a postřehy z oblasti nezávislé scény. Obsahuje také rozhovor ne jen s pouličním umělcem Dominikem Tesařem a bohatou obrazovou přílohu.
|
|
Prostředky mima, jeho sólová a skupinová forma
Bychek, Oleksiy ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
Tato práce se zaměřuje na bázové shrnutí a reflexi prostředků mimického divadla (zejm. v pojetí Étienna Decrouxe) v obecnějším divadelním a uměleckém kontextu. Významnou část reflexe tvoří srovnání práce mima-jednotlivce a mima ve větší skupině. K tomu jsou užity scénáře etud Marcela Marceaua, stejně jako jeho mimodramatu Le Manteau / Plášť (na základě povídky N. V. Gogola). Práce je složena z krátkých esejů.
|
| |
|
Jak připravit tělo herce k jevištnímu výkonu
Josefi, Zdenka ; Petišková, Ladislava (vedoucí práce) ; Sochor, Martin (oponent)
Význam pohybu a tělesné kultury. Trénink a jeho stavba. Pohybové techniky rozvíjející
schopnosti herce.
Diplomová práce informuje o vývoji a významu pohybu, dále se zaměřuje obecně na
stavbu tréninku. Práce by měla čtenářům podat návod, jak si sestavit vlastní pohybovou
hodinu a také poskytnout informace o různých technikách, které mohou být později
inspirací pro jejich vlastní práci.
|
| |
| |
| |
|
Pierot v dějinách pantomimy
Vizváry, Radim ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Sochor, Martin (vedoucí práce) ; Hybner, Boris (oponent)
Tato práce zachycuje nejdůležitější osobnosti a umělecká díla, od vzniku Pierota v lidových římských fraškách až po konec 20. století, zasluhující se o přežití divadelního typu. Každý velký herec posouval a proměňoval svého Pierota silou vlastního talentu a imaginace. Mezi ně patřil především rodák z Kolína Jean Gaspard Deburau, francouzský herec Jean Louis Barrault, francouzský mim a průkopník moderní pantomimy Marcel Marceau, český mim Ladislav Fialka a mim slovenského původu Milan Sládek. Jejich vliv na mojí uměleckou činnost je shrnut v závěru práce a dokládá fakt, že tyto osobnosti se staly mojí velkou inspirací a vzorem.
|
| |
| |