Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení BLDC motoru pomocí LabView FPGA
Ruhás, Sándor ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na řídící algoritmus pro BLDC motor. Modely a algoritmy jsou naprogramovány v prostředí LabView s využitím platformy MyRIO od firmy National Instruments. Pro zpětnovazební řízení za pomocí Hallových sensorů je využito již existující zařízení výkonového budiče užitého v rotačním aktuátoru firmy Honeywell. Pro bezsenzorové řízení motoru zapomocí metody nepřímého snímání BEMF signálu je využito měření fázových proudů motoru. Časově kritická část algoritmu je naprogramována v FPGA, ostatní části kódu jsou naprogramovány v real-time modulu prostředí LabView.
Laboratorní úlohy pro přípravek Amira DTS200
Sikora, Jan ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V práci je představen model Amira DTS 200. Jde o soustavu 3 spojených nádob, čerpadel a tlakový snímačů výšky hladiny. Na přípravku je sestaveno několik úloh na identifikaci a na regulaci hladiny. Systém je modelován a regulován v Simulinkovém schématu. Regulace probíhá v reálném čase pomocí Matlab Real-time toolboxu. Soustava je identifikována analýzou fyzikálních rovnic a jejich převodem do Simulinkových bloků. Některé neznámé parametry jsou experimentálně změřeny. Při regulaci se řeší linearizace, různé základní metody návrhu regulátorů a jejich použití. Některé úlohy obsahují několik kontrolních otázek pro studenty.
Řízení BLDC motoru v oblasti nízkých otáček
Kozáček, Peter ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá riešením problematiky získavania hodnôt otáčok a elektrického uhlu z informácii Hallových sond s potrebným rozlíšením pre riadenia BLDC motora. Konkrétne sa jedná o oblasť riadenia v nízkych otáčkach. Väčšina motorov využíva Hallove sondy na zisťovania rýchlosti a polohy motora. Pri nízkych otáčkach nastáva situácia, kedy nevieme určiť polohu rotora s požadovaným(dostatočným) rozlíšením, tým pádom vzniká zvlnenie pri riadení (pulzácia momentu). Úlohou je navrhnúť a z zhodnotiť možnosti algoritmu pre riadenia a získania hodnoty otáčok a polohy rotora s požadovanou presnosťou.
AURIX target in MATLAB Simulink
Chromiak, Michael ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the implementation of SIL and PIL simulation for the microcontroller Aurix TriCore TC277D performed in the Matlab Simulink. The realization of the simulation represents, among other things, the implementation of the simulated model into the microcontroller, as well as the creation of an interface for the communication of the microcontroller with the Matlab Simulink. The accuracy of SIL and PIL simulations was verified by comparing the simulated waveforms from the simulation in Simulink. The simulated model used a thermal model of a car cabin created in the previous bachelor's thesis of the author of this diploma thesis. The model in TC277D, as well as the configuration for SIL / PIL is created for use with the C programming language. The work also includes instructions according to which the model and configuration can be modified so that the simulations can be performed on any device containing the necessary software. From the comparison of the simulated data is it clear that the created configuration can be used for SIL or PIL simulation.
Articulated vehicle kinematics
Roman, Matej ; Glos, Jan (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis, is to create a kinematic model of an articulated vehicle. The first part deals with finding equations of state of this system and its control driving in reverse. The second part is dedicated to implement the model in the Matlab Simulink environment and to simulate and demonstrate the functionality of control on simple examples, typical for driving in reverse. In the last part a real model is created to test the functionality of control.
Univerzální řídicí jednotka pro BLDC motory
Pijáček, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem univerzální řídicí jednotky pro BLDC motor napájené z palubní sítě letadla 28 V schopné řídit motor do 10 A. Maximální výkon motoru je okolo 250 W. Důležitým předpokladem jednotky je možnost řídit různě velké motory bez nutnosti měnit zapojení desky, pouze pomocí konfiguraci v pomocné paměti jednotky. K řízení různých motorů tedy stačí jedna jednotka s jedním programem bez nutnosti jakkoli do jednotky zasahovat.
Frekvenční metoda identifikace parametrů motoru
Zimmert, Martin ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšenou frekvenční metodou identifikace parametrů motoru. Cílem práce je získat přehled o problematice identifikační metody, provést její simulaci na modelu motoru v prostředí Simulink a následně ověřit funkčnost metody na reálném motoru. V úvodní části jsou informace o motoru s permanentními magnety a jeho řízení, dále pak aplikace metody identifikace na úplný model motoru. V další části práce je měření na reálném motoru. Na závěr je návrh regulátoru proudu a návrh diskrétního filtru identifikačního signálu.
Modelování elektrických pohonů na platformě CompactRIO s využitím FPGA
Kozumplík, Karel ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním elektrických pohonů na platformě CompactRIO s využitím FPGA. Konkrétně je zde popsán, namodelován a otestován synchronní motor s permanentními magnety (PMSM). V práci je uveden kompletní postup vytvoření modelu simulujícího chování elektrického pohonu v reálném čase, jsou zde probrány různé druhy diskretizace a model je diskutován z hlediska přesnosti simulace i z hlediska vytížení hradlového pole. Na závěr je v práci popsáno testování vytvořeného modelu s reálným motorem i s výsledky tohoto testování.
Robustní řízení asynchronních motorů
Pohl, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit se s návrhem robustního regulátoru. Je zde popsán návrh regulátoru za použití H-nekonečno metody a vstupně-výstupní linearizace. Struktura použitých stavových rovnic popisujících asynchronní motor dovoluje použití LPV regulátoru s otáčkami jako proměnným parametrem. Navrhnutý regulátor zajišťuje velkou robustnost a stabilitu v celém rozsahu měnících se otáček.
Bezsnímačové řízení střídavých motorů na platformě STM32
Soviš, Jiří ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice bezsnímačového vektorového řízení synchronního motoru s permanentními magnety v oblasti nízkých otáček. V první části je proveden stručný popis synchronního motoru a nezbytných transformací k aplikaci vektorového řízení. Dále navazuje uvedení bezsnímačových metod odhadu polohy pomocí injektování vysokofrekvenčního harmonického signálu. Praktická část se věnuje implementaci řízení na vývojovém kitu STM32NUCLEO-L476RG, čemuž předchází identifikace veškerých parametrů motoru. V rámci implementace byla navržena struktura zahrnující řízení proudu, otáček a polohy. Funkčnost a robustnost nastavení byla úspěšně otestována vzhledem k rozdílné setrvačnosti a zátěži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.