Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Harmonizující a léčebné účinky hudby
Melkusová, Hana ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
V práci pojednávám o léčebných možnostech hudby, o hudbě našich těl, o hudbě okolo nás a hudbě v nás. Snažím se přiblížit nejen hudebníkům skryté účinky hudby. Nabídnout možnost hudební hygieny, která je vhodná jak pro hudební profesionály, tak při pedagogické činnosti, nebo hudební laiky. Ráda bych přiblížila možnosti, které jsou nám běžně k dispozici, ale většinou je účelně nevyužíváme. Chtěla bych upozornit na nebezpečí, která se v mnohé hudbě skrývají a naopak vyzdvihnout i její klady a ukázat její prospěch. V předních kapitolách se snažím vysvětlit, jakým způsobem hudbu přijímáme, vytváříme, dělíme a co nám přináší. V následných kapitolách se zaměřuji k možnostem prospěšného užití hudby pro různé věkové kategorie. Práce může být podnětná nejen hudebníkům, pedagogům, ale také pomáhajícím profesím.
Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. Rejchy
Lužná, Kateřina ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
Oboe d ´Amore
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
The diploma thesis is focused on the musical instrument oboe d´amore. The main reason to deal with this theme is the great shortage of professional texts about oboe d´amore in the Czech language. The main sources we can find are written in English and in German. My aim was to summarize older and the present texts and to demonstrate, explain and clarify the concrete problems of this theme. The first chapter concentrates on historical development of the oboe and the classification of the whole instrument family. Other chapters consist of concrete information about oboe d´amore. In the second chapter there are explored many facts such as historical development of the instrument from baroque era to the present days, tuning and the most important instrument makers. It also refers to composers and their compositions for oboe d´amore. The third chapter deals with description of the instrument in general, furthermore the fourth chapter deals with characterization of differences between the modern oboe and the oboe d´amore and the special issue as a problematic of transposition. The last chapter is focused on the reeds making.
Hobo v komorní hudbě Bohuslava Martinů
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
Soutěž Pražského jara v oboru hoboj
Sejkorová, Marta ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce pojednává o Mezinárodní hudební soutěži Pražského jara, nejvýznamnější české hudební soutěži celosvětového významu. Soutěž je nejprve představena z pohledu historického vývoje a konkrétní kapitoly jsou věnovány jednotlivým ročníkům soutěže v oboru hoboj, který má společně s ostatními dřevěnými dechovými nástroji v soutěži své stálé místo od roku 1953. Práce mapuje průběh každé soutěže v daném roce, sleduje vývoj repertoáru jednotlivých kol i soutěžních podmínek, které prošly v průběhu historie četnými změnami. Uvádí také přesné složení poroty a především přehled laureátů v daném ročníku. Důležitým doplňkem kapitol jsou také životopisy jednotlivých laureátů, které podtrhují dopad soutěže na profesní uplatnění v jejich umělecké kariéře.
F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretace
Halamová, Markéta ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina Quattro
Wendligová, Lucie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Mihule, Jiří (oponent)
Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
VÝROBA, ÚDRŽBA A OPRAVA HOBOJE
Jenešová, Ivana ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
První kapitola stručně popisuje výrobu a stavbu hoboje (konkrétně ve firmě ?Gebrüder Mönnig - Oscar Adler & Co. Holzblasinstrumentenbau GmbH Markneukirchen?). Druhá kapitola se věnuje základní údržbě nástroje. Třetí kapitola pojednává o prasklinách ve dřevě nástroje, proč vznikají, jaké následky může prasklina mít, a jak můžeme nástroj ochránit. Zabývá se také otázkou používání oleje. Čtvrtá kapitola popisuje příčiny kondenzace vody v tónových otvorech. Pátá kapitola pojednává o seřizování mechaniky hoboje s automatickým a poloautomatickým systémem a poskytuje stručný přehled funkcí jednotlivých šroubků. Šestá kapitola se věnuje menším opravám, jako je výměna korků nebo čištění oktávových ventilů. V poslední sedmé kapitole je poskytnuto pár rad ohledně výběru nového nástroje, a jak se o něj starat.
Problematika hobojového strojku
Lužná, Kateřina ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu. Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff. Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.
Richard Straus Koncert pro hoboj a malý orchestr AV 144
Pavlíček, Lukáš ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Diplomová práce o hobojovém koncertu Richarda Strausse přináší nový pohled do historie jeho vzniku a zabývá se srovnáními pramenů a edice. V prvních dvou kapitolách je popsán umělecký vývoj skladatele, stručný životopis a práce dále zpracovává historii vzniku koncertu. Ta přináší ujasnění všeobecně rozšířené legendy, zahalené mnoha historkami a nepřesnostmi. V další kapitole je koncert analyzován z hlediska formálně-tématického rozboru a je doplněn krátkými notovými ukázkami. S tím souvisí i další kapitola, která je věnována porovnání originálního manuskriptu s tištěnou partiturou a ukázkou malých odchylek. V posledních třech kapitolách je téma zaměřeno hlavně na interpretaci, uvedenou krátkými životopisy tří interpretů, a detailní srovnání jejich nahrávek a pojetí koncertu. Po závěru následují přílohy, v nichž autor prezentuje všechny prameny a materiály, od časové tabulky srovnávající nahrávky, fotografie dokumentující historii vzniku koncertu, až po notový materiál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.