Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
K otázce pracovní spokojenosti lékárníků
Kolbová, Kateřina ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
V. Závěr Hlavní náplň práce současných lékárníků tvoří výdejní činnost. Je nezbytné, aby si pacienti kromě léčivého přípravku odnášeli nejen dostatečné, odborné, srozumitelně podané informace o svém léku, ale také přesvědčení o možnosti úspěchu léčby a vlastní odhodlání léčit se. Aby farmaceuti pozitivně působili v tomto smyslu, je důležité, aby oni sami cítili určitou psychickou pohodu a pracovní spokojenost. Proto se tato diplomová práce zabývala faktory, které kladně i negativně ovlivňují práci lékárníků a farmaceutických laborantů. Podařilo se nám prokázat, že z hlediska uspokojení v práci a duševní rovnováhy jsou důležité zejména dobré vztahy na pracovišti i s pacienty, možnost pomoci jim v těžkých chvílích, které nemoc může přinést. Naopak psychické napětí a stres přináší konflikty na pracovišti a především s pacienty, velkým problémem je nedostatek času věnovat se důsledně jednotlivým pacientům a dalším činnostem. Podnětné by mohly být závěry vyplývající z hodnocení připravenosti absolventů farmacie pro výkon povolání. Velký počet lékárníků oceňuje dobré teoretické znalosti, z nichž některé jsou ovšem pro praxi nepoužitelné. Naopak vidí nedostatky v praktické přípravě, která by měla být více zaměřena na konkrétní situace a problémy v lékárně, čímž by se usnadnil nástup čerstvých absolventů do...
Psychologické aspekty komunikace v lékárně
Cýrusová, Lucie ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
IV. ZÁVĚR Lékárny zaujímají důležité místo v systému zdravotní péče. Pacient v nich často zakončuje složitou cestu po zdravotnických zařízeních. V jiném případě sem přichází přímo s žádostí o lék, o radu. Role lékárníka tkví nejen v poskytování léků a informací o nich, ale i v přiměřeném psychologickém působení na pacienty. Komunikace, vedená způsobem šitým na míru každému jednotlivému pacientovi, může mít účinek významně podporující terapii. Lze ji popsat jako jakousi přidanou hodnotu k vydávanému léku. Je v zájmu lékárníků, aby se jednalo o hodnotu kladnou, protože ta může pacienty přivést znovu do lékárny. V této práci se potvrdilo, že pacienti vnímají bedlivě komunikaci s lékárníky a také ji posuzují a hodnotí. Všímají si verbální komunikace, jejímž základem jsou informace o lécích. V této souvislosti se ukázalo, že pacienti by často uvítali více informací o vydávaných lécích. Většinou pacientů jsou komplexně hodnoceny i prvky neverbální komunikace. Vliv na komunikaci má také prostředí, v němž probíhá. Zde se potvrdil trend z poslední doby, kdy pacienti pociťují větší potřebu soukromí při poskytování informací. Zdá se, že zavádění diskrétních zón by mohlo být prostředkem , který podpoří vzájemnou komunikaci lékárníků s pacienty. Překvapivě v porovnání s předchozími průzkumy nevzrostl počet pacientů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.