Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je popsán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Detekce dopravních značek v reálném čase
Sicha, Marek ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Bravenec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí a klasifikací dopravních značek v obrazech a videosekvencích. Cílem práce je i možnost provádět detekci a klasifikaci na jednodeskovém počítači. Pro řešení problému byly vybrány neuronové sítě a programovací jazyk Python. Detekce a klasifikace objektu je řešena zvlášť, tudíž byly použity dvě neuronové sítě. Pro klasifikaci byla zvolena konvoluční neuronová síť a pro detekci byl zvolen detektor z rodiny EfficientDet. Celková architektura byla testována na jednodeskovém počítači Nvidia Jetson Nano.
Bezdrátové ovládání robota pomocí mobilní platformy
Matuška, Jakub ; Kiac, Martin (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro všesměrové ovládání pohybu robota pomocí mobilního zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje i zobrazení obrazového signálu z webkamery robota. V rámci realizace byla vytvořena Android aplikace sloužící jako uživatelské rozhraní. Robota lze ovládat pomocí dvou virtuálních joystiků. Realizován byl i modul řízení na straně robota. Jako řídící jednotka byl použit mikropočítač Raspberry Pi. Služba streamování videa byla realizována pomocí multimediálního frameworku GStreamer v podobě RTP streamu. Byl realizován modul zabezpečení. V práci je předložen potřebný teoretický základ a následně je popsána samotná realizace aplikace.
Rozpoznání osob s částečně zahalenou tváří
Kašpar, Jan ; Kříž, Petr (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozpoznání osoby se zahalenou tváří. V rámci práce jsou popsány čtyři algoritmy InsightFace, FaceNet, OpenFace a FaceRecognition.Z těchto algoritmů je vybrán nejvhodnější pro rozpoznávání osob se zahalenou tváří. Jsou vytvořeny dvě databáze osob a natrénovány dva modely pro rozpoznávání osob, přičemž jeden je pro rozpoznávání osob se zahalenou tváří a druhý pro nezahalené osoby. Pro tyto modely jsou vytvořeny ROC křivky k zjištění přesnosti modelů. Vytvořený program slouží k rozpoznání osoby nebo jejího zařazení do databáze vytvořené pomocí SQLite.
Houghova transformace a její varianty
Stejskal, Jan ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na základní principy Houghovy transformace určené k detekci přímek, kružnic a obecných těles, jejich algoritmy, výpočetní náročnost a způsob přípravy obrazu pro detekci. Následný popis implementace jednotlivých algoritmů a vytvoření aplikace pro demonstraci jejich vlastností. K implementaci byl využit programovací jazyk MS Visual C++, volně dostupná knihovna OpenCV a uživatelské rozhraní bylo vytvořeno pomocí IDE Qt Creator 4.13.2 (Community).
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky teorie barev
Koroleva, Anfisa ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Daná bakalářská práce se zabývá problematikou interpretace barev a barevných obrazů v počítačové grafice. Konkrétně je práce zaměřena na vývoj jednoduchých webových aplikací – appletů, které budou sloužit pro interaktivní podání metod používaných v oblasti počítačového zpracování barevných obrazů. Vytvořené applety by měly demonstrovat příslušnou teorii týkající se míchání barev v různých barevných modelech, převodu barevného obrazu na šedotónový, převodu šedotónového obrazu do nepravých barev, převodu fyzikálního světla do barevných prostorů CIE XYZ a L*a*b*. V první části práce je po- psán teoretický základ k požadovaným appletům. Následující praktická část je věnována vlastnímu postupu implementace appletů pomocí JavaScriptu a HTML.
Analýza zvukových nahrávek pomocí hlubokého učení
Kramář, Denis ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problému audio-klasifikace zvuku těžby motorové pily v přirozeném prostředí s využitím převážně konvolučních neuronových sítí. Nejprve je probrána teorie týkající se grafické reprezentace zvukového signálu. Další část je věnována oblasti strojového učení. Ve třetí kapitole jsou prezentovány některé současné práce zabývající se touto problematikou. V rámci praktické části je představen použitý dataset a testované neuronové sítě. Dosažené výsledky testování jsou porovnány na základě dosažené úspěšnosti a pomocí křivek ROC. Robustnost představených řešení je ověřena pomocí navrženého detekčního programu a zhodnocena pomocí objektivních kritérií.
Kódování 4K videa v reálném čase s technologií NVENC
Buchta, Martin ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Kříž, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá enkódováním 4K videa v reálném čase s použítím technologie NVENC. Obsahuje základní popis nejpoužívanějších video kodeků H.264 a HEVC. Následně byly vysvětleny principy grafických karet a jejich programovatelných jednotek. Součástí práce je analýza řešení volně dostupného Video Codec SDK. Hlavním zaměřením práce je implementace aplikace, která zvládne enkódovat video z více 4K kamer v reálném čase. Dále jsou pro výslednou aplikaci provedeny výkonnostní a kvalitativní testy. Jejich výsledky jsou analyzovány a diskutovány.
Vytváření zvuků z obrazových dat
Zavřel, Petr ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvářením zvuků z obrazových dat. Před řešením převodu je zařazena úvaha o souvztažnosti mezi daty obrazovými a zvukovými. Jsou zde rozebírány barevné modely obrazu, ze kterých se extrahují obrazová data vhodná pro převod na zvuk. Následně jsou představeny metody pro vytváření zvuku a změnu jeho základních parametrů. Pro vhodnou reprezentaci zvuku jsou zde vysvětleny základy hudební nauky a metody zvukových syntéz. První část práce nabízí dvě plnohodnotná řešení pomocí samostatných aplikací vytvořených v prostředí MATLAB, kde základním principem je rozdělení obrazu na řádky a~využití granulární syntézy. Ve druhé části práce je popsáno řešení třetí aplikace vytvořené v jazyce C++, kde je kladen důraz na dodržování zásad hudební kompozice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.