Název:
Klarinet a jeho žánrová všestrannost v hudbě 20. století
Překlad názvu:
The Clarinet and its Genre Universality In The Music of 20th century
Autoři:
Slováček, Felix ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Mareš, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá žánrovou rozmanitostí klarinetu ve 20. století a zaměřuje se na
interprety, kteří se pohybují na pomezí klasiky a jazzu. První kapitola uvádí obecný
vývoj klarinetu až po současnost. Druhá popisuje využití klarinetu, jak v různých
hudebních seskupeních, tak v nonartificiální hudbě. Třetí kapitola se zaměřuje na
stěžejní klasické skladby pro klarinet, zkomponované skladateli ovlivněnými folklórem. Čtvrtá a pátá kapitola obsahuje nejvýznamnější interprety světové a české scény, jež se celý svůj život vyskytovali mezi klasikou a jazzem. V poslední kapitole přináším své vlastní poznatky a zkušenosti z hudby žánrových přesahů.The work deals with the genre versatility of the clarinet in the 20th century and
focuses on the interpreters who are situated on the border of the classics and jazz.
The first chapter mentions the general developement of the clarinet till nowadays.
The second chapter describes the use of the clarinet in various musical groupings
and in the non-artificial music. The third chapter focuses on the fundamental classical
compositions for the clarinet composed by composers that were influenced by folklore. The fourth and the fifth chapters contain the most important interpreters of the world and Czech scene who occured between the classics and jazz thei whole lives. In the last chapter there are my own findings and experiences from the crossover music.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6611