Název:
Hledání principů zapojení seberežie při tvorbě herecké postavy.
Překlad názvu:
Searching for the Principles of Inclusion of Self-Direction while Creating a Stage Role.
Autoři:
Glogarová, Štěpánka ; Svobodová-Hrabová, Jana (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Autorka si ve své práci klade za cíl pojmenovat vlastní herecké postupy. Uvažuje o tom, jaké by si herec měl stanovit cíle na začátku práce, jak může probíhat objevování nových hereckých rovin při práci na postavě. Ve své práci se autorka zabývá komplexností vybavení herce a snaží se definovat pojem seberežie. Je přesvědčena o tom, že neopomenutelnou součástí herecké práce je proces hledání, který nikdy nesmí skončit. Reflektuje, jak vypadá herecká práce za podmínky, že se herec nechá překvapovat sám sebou a vším, co se k práci na postavě váže. Je pro ni důležitá herecká samostatnost. K objasnění zvolené problematiky užívá konkrétních příkladů z vlastních zkušeností, které získala zejména při práci s holandským tanečníkem a performerem Frankem ven de Venem na přípravě představení Kočka v pytli. Autorka dokumentuje své osobní zkušenosti detailními popisy klíčových hereckých cvičení, která s Frankem van de Venem obsolvovala.The author's purpose is to name the acting processes. She reflects upon the goals that actors should have before they start to work and how they can discover new levels of acting while working on their stage role. The author deals with the complex possessions of an actor and tries to define the term self-direction. She is convinced that the process of searching is never ending and necessary component of the dramatic work. She reflects on how the dramatic work looks like when the actors allow themselves to be surprised by their own selves and everything that is tied to the work on their stage role. Actor's independence is very important for the author of this thesis. To further explain these issues, the author uses her own experiences as an example. Experiences, that she gained while working on a performance called Kočka v pytli with the Dutch dancer and performer Frank van de Ven. The author documents her experiences by putting d own detailed description of the key dramatic exercises that she took with Frank van de Ven.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6496