Název:
Proč a pro koho hrát divadlo
Překlad názvu:
Why and for Whom to Play
Autoři:
Kubištová Máčiková, Adriana ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Havelka, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je pojmenovat základní motivy pro hraní divadla z pohledu herce.
V jednotlivých bodech je zde rozebírám na základě vlastní zkušenosti a místy
podkládám odbornou literaturou. Jako hlavní důvod pro hraní divadla jmenuji
diváka. Pojmenovávám zde jednotlivé druhy diváků dle vlastního pozorování
v mém okolí. Věnuji se základnímu divadelnímu vztahu herce a diváka.
Přemýšlím nad jeho možnostmi a nad možnostmi jejich vzájemné komunikace.
Prostor pro odehrávání divadelní události chápu jako důležitou součást chemie
funkčnosti. Jeho vliv na vztah herce a diváka a jejich komunikaci je nezměrný.
Vyjmenované podkládám zkušenostmi z vlastní divadelní praxe. Celou práci
zakončuji tázáním, jestli jsou tedy důvody k hraní divadla postačující.In my work I focus on the basic motives for playing the theatre from actors view. I analyse these motives following to my own experience and at some points with help of literature. I mention the spectator as the main argument for playing theatre. I entitle here individual kinds of spectators according to my observation of my surroundings. I devote myself to basic theatre relationship between the actor and the spectator. I think about its possibilities and about possibilities of their communication. I understand as very important part of the function of the theatre the space where the performance takes place in. Its influence on the actor-spectator relationship is enormous. Mentioned thoughts are supported by experiences from my theatrical praxis. At the end I ask myself, whether all the reason for playing are sufficient.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6494