Název:
Problematika hobojového strojku
Překlad názvu:
The problems of oboe reed
Autoři:
Lužná, Kateřina ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu.
Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff.
Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.This bachelor´s thesis treats of general problem of oboe reeds and tries to caten threi structure. At first it´s focused on the historic beginnings and questions of reeds in 17th century. The next chapter is devoted to manual fabrication of reeds, work procedure, deat weight and tools last bud not least. At the end of this chapter we occupy by reed´s production of present german company Reeds´n Stuff. The next important item in this thesis is prodocing of tone related with breath, embouchure and articulation. Sequentially here are described individual style of oboe reeds and in the final chapter we find the individual methods and opinions of famous oboist like were Jiří Tancibudek and František Hanták and still is Heinz Holliger.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5075