Název:
Sociálny status herca v súčasnom francúzskom divadle
Překlad názvu:
Staut social du comédien dans le théâtre français contemporain
Autoři:
Valette, Beáta ; Mikeš, Vladimír (vedoucí práce) ; Jobertová, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
slo
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Táto práca vypovedá o sociálnej situácii, spoločenskom postavení i problémoch tvorby herca, v náväznosti na sociálny systém v súčasnom francúzskom divadle, konkrétne v Montpellier. Keďže k problematike takmer neexistuje literatúra, či potrebné zdroje, pátranie po príčinách prebieha formou výskumu. Po načrtnutí potrebných súvislostí, určujúcich skutočností, faktov a pojmov v prvej časti práce, nasleduje v druhej časti vysvetlenie metodológie a postupu pri vyberaní respondentov. Ďalej prepis jednotlivých rozhovorov s tromi osobnosťami, predstaviteľmi kultúrneho diania v Montpellier, a piatimi anonymne vypovedajúcimi hercami, ktorí v tejto oblasti pôsobia. Autorkine pojednávanie o zvolenej problematike sa objavuje v celej práci, pretože sa jedná o špecifický pohľad nefrancúzskej herečky na pôsobenie herca vo francúzskom divadelnom svete, a jeho možnosti tvorby vo vybranom meste. Výsledné zistenia, a tiež oporné body pri hľadaní podstaty nastolenej témy, sa zúročujú najmä v poslednej podkapitole druhej časti a tiež v Závere celej práce, ktorý zdôrazňuje predovšetkým všeobecnú problematiku herectva v dnešnej konzumnej spoločnosti.Tato práce vypovídá o sociální situaci, společenském postavení i problémech tvorby herce, v návaznosti na sociální systém v současném francouzském divadle, konkrétně v Montpellier. Jelikož k problematice neexistuje téměř žádná literatura, nebo-li potřebné zdroje, pátrání po příčinách probíhá formou výzkumu. Po nastínění potřebných souvislostí, určujících skutečností, faktů a pojmů v první části práce, následuje v druhé části vysvětlení metodologie a postupu při vybírání respondentů. Dále přepis jednotlivých rozhovorů se třemi osobnostmi, představiteli kulturního dění v Montpellier, a pěti anonymně vypovídajícími herci, kteří ve zdejší oblasti působí. Autorčino pojednávání o zvolené problematice se objevuje v celé práci, protože se jedná o specifický pohled nefrancouzské herečky na působení herce ve francouzském divadelním světe, a jeho možnosti tvorby ve vybraném městě. Výsledná zjištění, a také opěrné body při hledání podstaty stanoveného tématu, se zúročují zejména v poslední podkapitole druhé části a také v Závěru celé práce, který zdůrazňuje především obecnou problematiku herectví v dnešní konzumní společnosti.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3872