Název:
Terre a terre v technice klasického tance
Překlad názvu:
Terre a terre in classical dance technique
Autoři:
Lacová, Martina ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
slo
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Táto práca je venovaná analýze terre à terre, špecifickému spôsobu prevádzania pohybov a skokov techniky klasického tanca.
Rozbor tejto témy je pojímaný z niekoľkých uhlov. Prvá časť sa zaoberá základnou charakteristikou a vlastnosťami terre à terre štýlu tanca, jej vývojom a prítomnosťou v určitých dejinných etapách. Obsahom druhej časti bakalárskej práce je analýza jednotlivých častí tela, akými sú centrum ľudského tela, chodidlá, horné končatiny, a ich funkcie v terre à terre tanci. Pozornosť sa tiež sústreďuje na funkciu základného pohybu klasického tanca, plié, a na funkciu épaulements, ktoré sú nepostrádateľnou súčasťou umeleckej prezentácie tanca, v snahe zachytiť ich správanie v súvislosti s terre à terre technikou. Záverečnú časť práce predstavuje súhrn základných prvkov a skupiny prvkov techniky klasického tanca, ktoré je možné prevádzať spôsobom terre à terre, so základnou všeobecnou charakteristikou každého z nich.This bachelor dissertation is devoted to an analysis of the way of performing movements and units of the classical dance technique in the terre à terre manner. The subject is observed from various angles. The first part deals with the fundamental characteristics and attributes of the terre à terre dance style, and with its development and presence through specific historical periods.
The second part of the bachelor dissertation is concentrated on the analysis of particular parts of the body in terre à terre technique, such as on the center of the human body, feet or upper limbs. The attention is also focused on the function of the elementary movement in the classical dance technique, plié, and on the function of épaulements, which are indispensable components of the artistic dance interpretation. However, my ambition is to observe them in a correct relation with the terre à terre technique. The final part of the work represents a summary of basic units and group of units in the classical dance technique that can be executed in the terre à terre manner, each of them completed by an essential general characteristic.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3569