Název:
Proměny vztahu sólového nástroje a orchestru v hudbě 2. pol. 20. století
Překlad názvu:
The Methamorphosis of the Relationship Between Solo Instrument and Orchestra in the Music of the Second Half of the 20th Century
Autoři:
Třeštík, Josef ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent) ; Riedlbauch, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je zachycení různých přístupů ke vztahu mezi sólovým nástrojem a orchestrem v soudobé hudbě. Práce je založena na analýzách děl Henriho Dutilleux, Alfreda Schnittkeho a Kaaiji Saariaho. Každý skladatel je uveden krátkým životopisem. Následující kapitola shrnuje skladatelova díla pro sólový nástroj a orchestr. Pro analýzu bylo vybráno jedno podstatné dílo od každého autora: skladba Sur la m?me accord Henriho Dutilleux, Koncert pro housle a orchestru č.4 Alfreda Schnittkeho a Aile du Songe Kaiji Saariaho.The aim of this theoretical diploma work is to depict different
approaches to the relationship between solo instruments and orchestra
in contemporary music. It's based on analyses of works by Henri
Dutilleux, Alfred Schnittke and Kaija Saariaho. Each composer is
introduced with a brief biography. The following chapters summarize
the composers' output for solo instruments and orchestra. One
substantial work was then selected from each composer for analysis:
Henri Dutilleux's piece Sur la meme accord, Violin Concerto no. 4
by Alfred Schnittke and Aile du songe by Kaija Saariaho.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2879