Název:
Specifika komediální situace v dramatické tvorbě Woody Allena, zejména v díle Central Park West
Překlad názvu:
THE SPECIFICITY OF COMEDIC SITUATION IN DRAMATIC WORKS OF W. ALLEN, ESPECIALLY IN CENTRAL PARK WEST
Autoři:
Tyc, Mikoláš ; Schejbal, Milan (vedoucí práce) ; Šiktancová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje zejména na specifika komediální tvorby Woodyho Allena. Mikoláš Tyc popisuje v úvodu překážky, se kterými se inscenační tým setkal na základě práce na bakalářské inscenaci jednoaktové hry Central Park West. Interpretace této hry vychází z rozboru postav a struktury příběhu, která se v mnohém shoduje s Freytagovou technikou dramatu - těmto tématům se věnuje druhá a třetí kapitola. Čtvrtá část se zaměřuje na textové změny provedené za účelem snížení věkové hranice postav z pětačtyřiceti na přibližně pětatřicet let. V páté kapitole popisuje autor této práce ze svého režijního úhlu pohledu proces zkoušení a vývoj některých herců v žánru konverzační komedie. V závěrečné šesté části autor zkoumá, co se povedlo a co se nepovedlo na zmiňovaném představení z hlediska své další divadelní práce.The work is focused mainly on the specificity of Woody Allen`s comedies. Based on the work on the one-act play Central Park West. Mikoláš Tyc describes in the introduction some problems the performers had to deal with when they decided to rehearse this play as their bachelor theatre performance. The process of interpretation of this play started with analyzing the characters and the structure of the plot which is close to the Freytag`s drama theory - these topics are discussed in the second and third chapter. The fourth chapter is focused on the changes of the text so the age of characters in Allen`s play could be lowered from mid-forties to mid-thirties. In the fifth chapter Mikoláš Tyc from the director`s point of view describes the rehearsals and the progress of some actors in the genre of conversational comedy. The last sixth part is a conclusion where the director looks for the good and the bad in this performance in terms of his future theatre work.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2689