Název:
Specifické skupiny spotřebitelů,jejich spotřební chování v České republice
Překlad názvu:
Specific customer groups, and their byuing behaviour in the Czech Republic
Autoři:
Magott, Marta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bártová, Hilda (oponent) ; Stěpanovič, Boris (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato disertační práce se zabývá otázkou, zda trend specifického zaměření na homosexuálního spotřebitele může přijít do České republiky, zda spotřební chování homosexuálů je opravdu odlišné od průměru české populace. Americké studie a firmy propagující "gay marketing" uvádějí mnoho odlišných znaků homosexuálních spotřebitelů, které jsou společné pro většinu homosexuálů. Stereotypně znějící fráze, že homosexuálové se jako spotřebitelé zaměřují na značkové výrobky nebo že se homosexuální muži více zajímají o módu a kosmetiku a aktivněji tráví volný čas, budou v primárním výzkumu českých homosexuálních spotřebitelů buď vyvráceny, nebo potvrzeny, stejně jako mnoho dalších závěrů amerických studií na téma: homosexuální spotřebitelé (viz hypotézy stanovené pro výzkum primárních dat).This doctoral thesis investigates "gay marketing" as a phenomena in the environment of the Czech Republic market. Gay marketing here is understood in a broad way, as: any activities of companies towards addressing specifically homosexual consumers. The main question of the thesis is if the trend of specifically addressing homosexual consumers can and will come to the Czech market. The goal of the thesis is to recognize consumer behavior of Czech homosexuals, and based on that to find out the specificities of that consumer segment. To be able to meet the ultimate goal, the research and analysis were covering also: analysis of existing literature on that topic, comparison of the homosexuals' consumer behavior with consumer behavior of general Czech population, approach of Czech companies towards "gay marketing" and analysis of Czech press targeting homosexuals.
Klíčová slova:
gay marketing; homosexuální spotřebitele; spotřební chování; buying behaviour; gay marketing; homosexual consumers
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27946