Název:
Problémy vyhledávání informací v prostředí internetu
Překlad názvu:
Problems of searching on the Internet
Autoři:
Tajtl, Martin ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou vyhledávání informací na internetu. Zejména pak různými nástroji vyhledávání a uživatelského přístupu k nim. Zvláštní pozornost je věnována fulltexto-vým vyhledávačům, které jsou v současnosti nejpoužívanějším nástrojem. Práce se věnuje jejich funkcím a specifikům, ale i možnostem jejich využití ze strany uživatelů. Analyzovány jsou různé strategie vyhledávání nejen za pomoci fulltextových vyhledávačů. Popsány jsou i hlavní faktory ovlivňující volbu prostředku vyhledávání, jakož i trendy internetového vyhledávání. Podstatnou částí práce je vyhodnocení průzkumu realizovaného pro tuto práci. Zde jsou roze-brány závislosti mezi jednotlivými odpověďmi a jejich možné příčiny. Z pohledu uživatele jsou tak popsány přednosti a slabiny nástrojů a metod vyhledávání na internetu.This work is focusing on searching on the Internet. In particular, different searching tools and user access to them. Particular attention is paid to full text search engines, which are currently most widely used instrument. The work puts mind of the features and specifics of them, and the possibility of their use by users. There are analyzed possible strategies of searching, not only through the full text search engines. The main factors influenced the choice of searching instrument are described as well as the trends of Internet searching. A substantial part of this work is to evaluate the survey conducted for this work. There are analyzed dependencies between individual responses and their possible causes. The strengths and weaknesses of instruments and methods for searching on the Internet are described from the user perspective.
Klíčová slova:
Internet; katalog; metavyhledávač; operátor; SEO; strategie vyhledávání; uživatel; vyhledávač; vyhledávání; catalog; Internet; metasearch; operators; search; search engine; search strategy; SEO; user
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24155