Original title:
Optimalizace provozu maloobchodní jednotky
Translated title:
Optimization of retail company operations
Authors:
Marič, Irma ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Optimalizace provozu maloobchodní jednotky" je rozdělena do dvou částí.První část se věnuje teoretickému výkladu metod optimalizace počtu pracovníků, struktury jejich času a problému stanovení optimální otevírací doby maloobchodní prodejny. Druhá část práce je věnována aplikaci uvedených metod na příkladu tří konkrétních prodejen firmy Time Out v Praze.Thesis on "Optimization of retail company operations" is divided into two parts. The first part is focused on theoretical interpretation of methods used for optimizing number of staff members and structure of their time spent at work. This part also relates to optimizing opening hours of retail store. The second part of the thesis focuses on application of methods described in the theoretical part on example of three particular retail stores in Prague called Time Out.
Keywords:
average service time; frequency test; index of frequency; frekvenční test; metoda indexů frekvence; metoda vycházející z průměrné doby obsluhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25650