Název:
Metody výběru informačního systému pro podnik
Překlad názvu:
Methods of selection an information system for the company
Autoři:
Kovaličová, Veronika ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá rozborem postupů a dílčích kroků, které jsou podstatné při výběru informačního systému pro podnik, a to ať už se jedná o nový informační systém, nebo o inovaci systému stávajícího. Úvodní část definuje informační systém a popisuje výhody jeho implementace do pracovních procesů. V teoretické rovině pojednává o informační strategii podniku, jejím významu a způsobu tvorby informační strategie včetně faktorů ovlivňujících její tvorbu. Následně je okrajově popsáno řízení zavedení projektu informačního systému a jeho důležitost při výběru informačního systému. Druhá část práce se zabývá teoretickým vymezením vícekriteriálního rozhodování jako konkrétní metodou výběru informačního systému. V závěru práce je analyzován příklad z praxe, kdy firma rodinného typu Výzkumný ústav maltovin Praha, s.r.o. je pro potřeby této práce uměle postavena do situace, kdy stojí před výběrem informačního systému. Na tomto příkladu je aplikovaná teoretická základna vymezena v úvodních dvou částech práce, aplikována Saatyho metoda určení vah a metoda vícekriteriálního rozhodování -- metoda bazické varianty.This paper describes the various steps and procedures that are important when considering the selection of an information system for a company, whether it is a new information system or upgrade of an existing one. The first part defines the information system and describes its implementation in business processes. The theoretical part deals with business information strategy, its importance and the method of generating information strategy, including factors affecting its creation. This paper also contains a description of project management and its importance in the selection of an information system. The second part deals with the theoretical definition of multi-criteria decision making method for selecting a particular information system. The final part describes an example of a micro company -- Výzkumný ústav maltovin Praha Company, Ltd. This company is for the purpose of this paper artificially set into a situation where it faces the choice of an information system. In this example is applied theoretical base defined in the first two parts of this paper, Saaty method of determination of scales and multi-criteria decision method -- basic variant method.
Klíčová slova:
informační strategie; informační systém; metody vícekriteriálního rozhodování; information strategy; information system; methods of multicriteria decision making
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27369