Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Translated title:
Marketing strategy of a selected company
Authors:
Gajzurová, Markéta ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie produktu cestovního pojištění Allianz pojišťovny, a.s. včetně návrhů a doporučení na její zlepšení. Teoretická část objasňuje a vysvětluje jednotlivé etapy části praktické. Zabývá se tedy problematikou marketingové strategie, marketingového mixu a teorie značky. V praktické části je rozebrán marketingový mix, stanovena analýza konkurence, SWOT analýza a proveden vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na závěr této práce je uvedeno celkové zhodnocení a navržená doporučení.The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing strategy of the travel insurance, product of Allianz pojišťovna, a.s. The thesis also includes proposals and recommendation for its improvement. In the theoretical part of the thesis the individual phases of the practical part are discribed. It deals with the issue of marketing strategy, marketing mix and the brand theory. Practical part of the thesis deals with marketing mix, competition analysis and SWOT analysis of the Allianz's travel insurance. This part also includes the results of the performed survey. At the end of this thesis the total evaluation and recommendation are mentioned.
Keywords:
Allianz; Marketing; Marketing strategy; travel insurance; Allianz; cestovní pojištění; Marketing; Marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26523