Original title:
Regulace internetové reklamy
Translated title:
Regulation of internet advertising
Authors:
Jánová, Jitka ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Vrzáček, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá současnou úpravou právní regulace a samoregulace internetové reklamy. Poskytuje ucelený přehled o formách, v jakých se reklama na internetu vyskytuje. K rozboru využívá standardů národních i mezinárodních samoregulačních sdružení a doplňuje je českou legislativní úpravou. Diplomová práce kompiluje a porovnává jednotlivé standardy a normy a na tomto základě hodnotí současný stav regulace, zjišťuje nutnost legislativních norem a efektivnost samoregulace.The diploma thesis deals with the current internet advertising legislation and self-regulation and provides a summary of the internet advertising forms. For analysis the thesis uses the standards of national and international self-regulatory organisations and complements them with Czech legislation. The thesis compiles and compares particular standards and legislation and on this basis it reviews the current state of advertising regulation, discusses the necessity of legal regulation and efficiency of self-regulation.
Keywords:
Advertising regulation; Internet advertising; Online marketing; Self-regulation; Internetová reklama; Online marketing; Regulace reklamy; Samoregulace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28616