Název:
Marketing cílený na děti
Překlad názvu:
Target market: Children as consumer
Autoři:
Balážová, Barbora ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou reklamního působení na děti a mírou jejich osobní autonomie, kdy je snahou dané téma zhodnotit z pohledu rodičů. Cílem je analyzovat, jak vnímají vliv reklamy na děti jejich rodiče a jaká je kupní síla dětí nejen v otázce vlastních finančních prostředků, ale i v otázce vlivu dětí na nákupní rozhodování rodiny. Primární data byla získávána online dotazováním pomocí internetu, kdy za období jednoho týdne bylo získáno 96 respondentů. Na základě výsledků vlastního šetření je možné říci, že děti jsou snadno ovlivnitelnou cílovou skupinou, pro kterou je reklama poutavá a v paměti u nich přetrvává po delší dobu. Děti jsou schopné od sebe rozlišit jednotlivé značky a mohou tak výrazně ovlivnit nákupní rozhodování rodiny, protože rodiče se ve většině případů snaží přáním svých dětí vyhovět. Peníze děti dostávají většinou jen příležitostně a v případě, že si chtějí něco koupit, rodiče o tom chtějí mít přehled. Síla dětského spotřebitele tedy spočívá především v možnosti ovlivnit kupní rozhodování rodiny.This thesis deals with the effect of advertising on children and their degree of personal autonomy, which is an attempt to evaluate the topic from the perspective of parents. The aim is to analyze how parents perceive the impact of advertising on their children and what is the purchasing power of children not only in terms of its own funds, but also the impact of children on family purchasing decisions. Primary data were collected by an electronic survey, when for a period of one week was obtained 96 questionnaires. Based on the results of own survey it is possible to say that children are susceptible target group for which the advertising is engaging and they remember its story. Children are able to distinguish different brands and can thus significantly influence the purchasing decisions of the family, because in most cases, parents want to satisfy the wishes of their children. Children usually receive pocket money only occasionally and if they want to buy something, the parents want to have an overview about it. The power of children as consumers therefore lies primarily in the possibility to participate in the purchase decision.
Klíčová slova:
děti jako cílová skupina; kupní síla dětí; reklama; advertising; children as target group; the purchasing power of children
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28945