Original title:
Spotřební chování při nákupu oblečení
Translated title:
Consumer Behavior in Fashion
Authors:
Dvořáčková, Alena ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám tématem spotřebitelského chování při nákupu oblečení. V teoretické části popisuji chování spotřebitele, faktory, které jej ovlivňují a samotný kupní rozhodovací proces. Praktická část je zaměřená na samotný marketingový výzkum zkoumající zvyklosti spotřebitelů a jejich orientaci v nových trendech. Jako metodu analýzy použiji dotazníkové šetření. Závěr práce tvoří samotná analýza získaných výsledků a jejich možné praktické využití pro marketingové kampaně.In my thesis I deal with the topic of consumer behavior when buying clothes. The theoretical part describes consumer behavior, factors that influence them and buyer decision process itself. The practical part is focused on marketing survey, which explores consumer customs and their fashion understanding. Questionnaire is used as a method of analysis. The analysis itself and some practical tips for marketing campaigns are a part of final conclusion.
Keywords:
consumer behavior; fashion; marketing mix; segmentation; marketing mix; móda; segmentace; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26889