Název:
Využití čtenářských lekcí k rozvoji měkkých kompetencí na 2. stupni ZŠ
Autoři:
MAKSOVÁ, Vladimíra
Rok:
2025
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem závěrečné práce bude představit vybrané metody pro rozvoj čtenářských dovedností a aplikovat je v lekcích pro žáky 2. stupně základní školy se zaměřením na rozvoj měkkých kompetencí žáků. V teoretické části práce budou vymezeny stěžejní pojmy a metody pro rozvoj čtenářských dovedností. V praktické části autorka vypracuje cca 4 čtenářské lekce a následně je ověří ve školní praxi.This thesis deals with the topic of using reading lessons to develop soft skills at the 2nd grade of primary school. In the theoretical part, the key concepts of reading literacy and literary education are defined and the reader in the period of puberty is characterized. Methods for the development of reading skills and the development of soft skills of pupils of the 2nd grade of primary school are mentioned. In the practical part, four original reading lessons are processed, including a description of implementation in school practice and their reflection.
Klíčová slova:
literární výchova na 2. stupni ZŠ; měkké kompetence; pubescentní čtenář; čtenářská gramotnost; čtenářské dovednosti; čtenářské lekce; literary education; puberty readers; reading lessons; reading literacy; reading skills; soft skills Citace: MAKSOVÁ, Vladimíra. Využití čtenářských lekcí k rozvoji měkkých kompetencí na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2025. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/77091