Název:
Formativní hodnocení písemného projevu ve výuce anglického jazyka na středních školách
Překlad názvu:
Formative Assessment of Written Expression in English Language Classes at Secondary Schools
Autoři:
TRETTER, Adam Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnotit stávající způsoby poskytování zpětné vazby vyučujícími anglického jazyka na středních školách se zaměřením na formativní hodnocení souvislého písemného projevu žáků. Úvodní část shrnuje nejvyužívanější způsoby formativního hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům pro Cizí jazyk (anglický jazyk) dle RVP-G a RVP-SOV. Na základě dat z dotazníkového šetření mezi vyučujícími jsou představeny způsoby a kritéria hodnocení písemného projevu žáků na různých typech středních škol. Na základě zjištění je v závěru zařazen návrh hodnotícího nástroje pro vyučující anglického jazyka, který jim pomůže systematizovat a zefektivnit formativní hodnocení souvislého písemného projevu žáků. Konkrétně se jedná o možné formulace formativního hodnocení vycházející z hodnotících kritérií využívaných při maturitních zkouškách k hodnocení písemného projevu v anglickém jazyce. Práce bude napsána v českém jazyce a bude obsahovat resumé v angličtině. The aim of the bachelor thesis is to assess the existing ways of providing feedback by EFL teachers in secondary schools with a focus on formative assessment of students' written expression. In the introductory part of the thesis the methods of formative assessment in relation to the expected outcomes for Foreign Language (English) according to RVP-G (RVP-SOV) are summarised. The most frequent methods and criteria used by teacher for assessment of pupil's written expression in English language classes in secondary schools were mapped by the means of a questionnaire survey, Based on the findings, assessment tool for English language teachers was designed to help them systematize and make the formative assessment of students' written expression more effective. Specifically, the possible formulations of the formative assessment will be based on the assessment criteria used in the final exams to assess written expression in English. The thesis is written in Czech and includes a resume in English.
Klíčová slova:
cizojazyčná výuka; deskriptory; dotazníkové šetření; formativní hodnocení; hodnocení; písemný projev; střední škola; Výuka anglického jazyka; descriptors; EFL teaching; evaluation; foreign language teaching; formative assessment; secondary school; survey questionnaire; written expression Citace: TRETTER, Adam. Formativní hodnocení písemného projevu ve výuce anglického jazyka na středních školách. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72937