Název:
Spolupráce školy a rodičů žáků s neurovývojovými poruchami při hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Cooperation of school and parents of students with neurodevelopmental disorders in music education at the first level of primary school
Autoři:
BLAŽKOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá současným přístupem učitelů a vedení základních škol k žákům s neurovývojovými poruchami, zejména ADHD, Aspergerovým syndromem a autismem. Cílem této práce je prozkoumat, jakým způsobem mohou školy a rodiče spolupracovat na podpoře hudebního vzdělávání těchto žáků, jaké jsou výzvy a příležitosti této spolupráce a jaký vliv má na celkový vývoj dětí s neurovývojovými poruchami. V teoretické části se práce zabývá problematikou neurovývojových poruch, samotným pohledem na hudební výchovu v RVP ZV, obsahem učiva, alternativními metodami při výuce, podpůrnými opatřeními a domácím vzděláváním. Praktická část diplomové práce je založena na polostrukturovaných rozhovorech s rodiči žáků s neurovývojovými poruchami, na jejich zkušenostech ve smyslu spolupráce se školou. V závěru práce jsou zpracovány dvě kazuistiky.This thesis searches the current approach of primary school teachers and administrators to pupils with neurodevelopmental disorders, such as ADHD, Asperger's syndrome and autism. The aim of this thesis is to explore how schools and parents can work together to support the music education of these pupils, the challenges and opportunities of this collaboration and the impact it has on the overall development of children with neurodevelopmental disorders. The theoretical part of the thesis deals with the issue of neurodevelopmental disorders, the actual view of music education in the educational framework plan of elementary education, the content of the curriculum, alternative methods in teaching, support measures and home education. The practical part of the thesis is based on semi-structured interviews with parents of pupils with neurodevelopmental disorders, their experiences in terms of cooperation with the school. The thesis concludes with two case studies.
Klíčová slova:
ADHD; Aspergerův syndrom; domácí vzdělávání; hudební výchova; neurovývojové poruchy; poruchy autistického spektra; ADHD; Asperger syndrome; autism spectrum disorders; home schooling; music education; neurodevelopmental disorders Citace: BLAŽKOVÁ, Michaela. Spolupráce školy a rodičů žáků s neurovývojovými poruchami při hudební výchově na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72738