Název:
Revize strategie v existující společnosti
Překlad názvu:
Revision of a Strategy In an Existing Entity
Autoři:
Kortusová, Anna ; Balcar, Petr (vedoucí práce) ; Fišerová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis aims to contribute to the understanding of the importance of strategic management as a part of business management. By means of a case study of an existing medium-sized enterprise, an application of a standard strategic management framework is presented. The purpose is to redesign the entity's current strategy to ensure further successful developments. In the first part of the thesis, a review of established literature on strategic management forms a basis for the introduction of the main concepts and stages of a strategic management process. The second part of the thesis is built on a comprehensive analysis of an external and internal environment of the entity. The aim is to formulate revised long-term strategies. The results of the internal and external audit identify key areas of the company's future success, which are customer orientation, implementation of the most modern technologies, ensuring effective and efficient processes, strengthening established partnerships and increasing employee engagement. On the basis of these areas, strategic goals and strategic initiatives are developed and further elaborated with the help of a strategic management system Balanced Scorecard. Furthermore, balanced set of performance indicators aligned to the revised strategy is designed to gauge the...Cílem této práce je přispět k pochopení významu strategického managementu jako součásti řízení podniku. Aplikace standardního strategického rámce je prezentována prostřednitvím případové studie týkající se existující středně velké společnosti. Cílem je aktualizovat současnou strategii společnosti tak, aby byl zajištěn úspěšný budoucí rozvoj. V první části práce jsou na základě využití poznatků získaných studiem odborné literatury představeny hlavní koncepty a fáze procesu strategického řízení. Druhá část práce je postavena na komplexní analýze vnějšího a vnitřního prostředí společnosti, s cílem formulovat přepracované dlouhodobé strategie. Výsledky interního a externího auditu identifikují klíčové oblasti budoucího úspěchu společnosti, kterými jsou orientace na zákazníka, zavádění nejmodernějších technologií, zajištění efektivních procesů, posilování obchodních vztahů a zvyšování angažovanosti zaměstnanců. Na základě těchto oblastí jsou vytvořeny strategické cíle a strategické iniciativy, které jsou dále rozpracovány pomocí manažerského systému Balanced Scorecard. Následně je navržen vyvážený soubor měřítek výkonnosti, která jsou propojena se zrevidovanou strategií tak, aby bylo umožněno vyhodnocovat pokrok společnosti směrem k dosažení strategických cílů. V závěru práce je navržen osmiměsíční...
Klíčová slova:
Balanced Scorecard; procesní řízení; strategické řízení; řízení výkonnosti; Balanced Scorecard; performance management; process management; strategic management