Název:
Tři chrámové skladby z přelomu 18. a 19. století z kůru kostela sv. Víta v Českém Krumlově
Překlad názvu:
Three church compositions from the turn of the 18th and 19th centuries from the St. Vitus Church in Český Krumlov
Autoři:
MENTOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou tři skladby z druhé poloviny 18. století, které se dochovaly na kůru kostela sv. Víta v Českém Krumlově. Žánrem se jedná o moteta. Hlavním cílem této práce je zpracování těchto skladeb, což zahrnuje jejich spartaci z rukopisných vokálních a instrumentálních hlasů, digitální vysazení partitury, kritický aparát, formální popis a zasazení skladeb do kontextu barokní a klasicistní duchovní hudby. Dalším cílem je zjistit, zda se skladby nenacházejí také v jiných sbírkách a zda jde u anonymně dochovaných skladeb zjistit jejich autory. Proto je součástí práce také kapitola o organizaci RISM, která zahrnuje i Katalog RISM, kde lze vyhledat chybějící informace o skladbách. Partitura skladeb byla digitálně vysázena v notačním programu MuseScore4. Při přepisu skladeb se objevily různé nedostatky (absence posuvek, nesprávná intonace, chybějící takty). Pro hledání autorů anonymních skladeb byl použit soupis hudebních pramenů RISM. Podařilo se ke dvěma skladbám přiřadit autory, jejichž životopisy i díla jsou součástí této práce. Autorem skladby Kommet ihr Hierten je rakouský skladatel a kněz Franz Josef Aumann (1728-1797). Autorem moteta Si consistant je český skladatel Augustin Šenkýř (1736-1796).The subject of the bachelor thesis are three compositions from the second half of the 18th century, which have been preserved in the choir of the St. Vitus Church in Český Krumlov. They belong to the genre of motet. The main aim of this thesis is the processing of these compositions, which includes their setting in the score from manuscript vocal and instrumental voices, digital setting of the score, critical apparatus, formal description and placing the compositions in the context of baroque and classical sacred music. A further aim is to determine whether the compositions are also found in other collections and whether the anonymously preserved pieces can be traced to their composers. For this reason, the thesis also includes a chapter on the organisation of the RISM, which includes the RISM Catalogue, where missing information about the compositions can be found. The score of compositions was digitally set in the notation program MuseScore4. During the transcription of the compositions, various faults were found (missing accidentals, incorrect intonation, missing bars). The RISM music source inventory was used to search for the authors of the anonymous compositions. It was possible to match two compositions with authors whose biographies and list of works are included in this thesis. The composer of Kommet ihr Hierten is the Austrian composer and priest Franz Josef Aumann (1728-1797). The author of the motet Si consistant is the Czech composer Augustin Šenkýř (1736-1796).
Klíčová slova:
A. Šenkýř; duchovní hudba; F. J. Aumann; moteto; RISM; Český Krumlov; A. Šenkýř; F. J. Aumann; motet; RISM; sacred music; Český Krumlov Citace: MENTOVÁ, Tereza. Tři chrámové skladby z přelomu 18. a 19. století z kůru kostela sv. Víta v Českém Krumlově. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72361