Název:
Klíčová témata vybraných čítankových textů a jejich interpretace pomocí metody Filozofie pro děti
Překlad názvu:
Key topics of selected reading-book texts and its interpretation using the Philosophy for Children method
Autoři:
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce má za cíl odpovědět na výzkumné otázky "Jaká klíčová témata nacházejí žáci pomocí metody Filozofie pro děti ve vybraných textech v čítance pro druhý stupeň ZŠ?" a "Jak prostřednictvím těchto pojmů vybrané texty interpretují?" V části věnované teoretickým poznatkům se zaměřuje na obecné pojetí interpretace a spojení interpretace s metodou Filozofie pro děti, jejíž principy jsou následně vysvětleny na praktických příkladech. Součástí práce je i charakteristika vybrané věkové skupiny žáků, která byla součástí výzkumu. Pubescenti jsou v práci popisováni nejen z hlediska vývojové psychologie, ale zejména jako čtenáři, zkoumána je oblast jejich čtenářského zájmu. Analyzovány jsou například výpůjčky knih v knihovnách mezi pubescentními čtenáři. Výzkumná část nabízí rozbor filozofických diskusí, v nichž se žáci snažili najít klíčová témata k vybraným textům z čítanky.The aim of the thesis is to answer the research questions "What key themes do students identify using the Philosophy for Children method in selected texts in the elementary school reader for the second grade?" and "How do students interpret selected texts through these concepts?" The theoretical section focuses on the general concept of interpretation and the connection of interpretation with the Philosophy for Children method, whose principles are subsequently explained through practical examples. The thesis also includes a characterization of the selected age group of students who were part of the research. Adolescents are described not only from the perspective of developmental psychology but especially as readers, with the area of their reading interests being examined. For example, book borrowings among adolescent readers in libraries are analyzed. The research section offers an analysis of philosophical discussions in which students attempted to find key themes in selected texts from the reader.
Klíčová slova:
filozofická diskuse; filozofie pro děti; interpretace; klíčová témata; literární výchova; pubescenti.; Čítanka; čtenářství; čítankové texty; adolescents; interpretation; key themes; literary education; philosophical discussion; philosophy for children; reading; Reading-book; reading-book texts Citace: MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava. Klíčová témata vybraných čítankových textů a jejich interpretace pomocí metody Filozofie pro děti. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/70585