Název:
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku hudebními činnostmi.
Překlad názvu:
Development of graphomotor skills in preschool children through musical activities
Autoři:
ŽOFKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky od jednodušších po složitější grafomotorické prvky. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit program pro děti předškolního věku podporující rozvoj grafomotoriky hudebními činnostmi. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na objasnění klíčových pojmů spojených s předškolním vzděláváním. Je zde zmíněn psychomotorický vývoj zaměřující se na vymezení a charakteristiku schopností a dovedností dítěte v předškolním období. Samostatná kapitola je věnována grafomotorickému vývoji, v níž jsou popsány jednotlivé grafomotorické prvky. Další kapitoly jsou věnovány hudebním činnostem a jejich rozdělení, vývoji dětské kresby a roli hry a pohádky v předškolním období. V praktické části bude ověřen vytvořený program. Jednotky programu jsou motivované na konkrétní grafomotorické prvky a v praktické části budou blíže popsány. Funkčnost jednotky bude vždy ověřena ve dvou věkově odlišných třídách. Jednotky budou následně evaluovány za pomoci metod pozorování a rozhovoru. V závěru práce je reflektována myšlenka, zdali má pohyb ve spojení s hudbou kladný vliv na rozvoj dítěte v oblasti grafomotoriky.This bachelor thesis deals with the development of graphomotor skills from simpler to more complex graphomotor elements. The aim of my bachelor thesis is to create a program for preschool children supporting the development of graphomotor skills through musical activities. The thesis comprises both theoretical and practical parts. The theoretical section focuses on clarifying key concepts related to preschool education. It mentions psychomotor development, which discusses the abilities and skills of children in the preschool period. Another chapter addresses graphomotor development, describing individual graphomotor elements. Further chapters are devoted to musical activities and their classification, the development of children's drawing, and the role of play and fairy tales in the preschool period. In the practical part, the created program will be tested. Units of the program, motivated by specific graphomotor elements, will be described here, and their functionality will then be verified in two age-differentiated classes. The units will subsequently be evaluated using observation and interview methods. In the conclusion of the thesis, the idea of whether movement combined with music has a positive impact on the development of a child's graphomotor skills is reflected upon.
Klíčová slova:
dítě v předškolním věku; grafomotoriky; hudební činnosti; kresba; pohybové činnosti; vývoj dítěte; child development; drawing; graphomotor skills; musical activities; physical activities; preschool child Citace: ŽOFKOVÁ, Lucie. Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku hudebními činnostmi.. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72333