Original title:
Nonverbální geometrické úlohy na SŠ
Authors:
GÜNZEL, Martin
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na rozbor geometrických úloh zejména nonverbálních úloh, které poukazují na špatně vytvořené představy studentů o geometrických objektech nebo na jejich pouhé formální znalosti bez hlubšího porozumění. Součástí práce je také analýza špatných řešení úloh u vybraných studentů včetně rozhovorů s vybranými studenty o jejich způsobu řešení a porozumění geometrickým úlohám.This thesis deals with the perception of nonverbal elements, specifically with the analysis of nonverbal geometric tasks, which refer to poorly formed student's ideas about geometric objects or their properties that may be related to poorly formed mental representations during the learning process. In the theoretical part we define the terms nonverbal element, nonverbal task, mental representation, formal knowledge and other examples of incorrect student's ideas. The practical part consists of pilot research based on quantitative and qualitative evaluation of student's solutions of selected nonverbal geometric tasks. The aim is to find out how students perceive non-verbal elements, how they obtain the necessary information from them and how they create nonverbal elements themselves.
Keywords:
mental representation; nonverbal element; mentální reprezentace; nonverbální prvek Citation: GÜNZEL, Martin. Nonverbální geometrické úlohy na SŠ. České Budějovice, 2019. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/57130