Název:
Úskalí tvorby obrazu 360 s prvky VR
Překlad názvu:
The challenges of producing 360° video with VR features
Autoři:
Dvořák, Vojtěch Adalbert ; JEŽEK, Jakub (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Obsahem této práce je popsání základních principů tvorby 360° děl, která se dají promítat ve virtuálním prostředí pomocí VR headsetů nebo zobrazovacích zařízení jako je například chytrý mobilní telefon. Text se dotýká taktéž historie projekce na velká plátna, což je předchůdce dnešních projekcí. Dále se text zabývá moderní projekcí 360° obrazu. Ozřejmuje pojem "Ekvidistantní válcová projekce", jenž je pro projekci tohoto typu zásadní. V práci se též pojednává o komfortu diváka, základní konstrukci kamer a postprodukci. V rámci postprodukce je popsán problém stitchingu. Jsou zde i vyjmenované některé rady, které mohou napomoci případné realizaci díla. Součástí práce je také krátká reference kompaktní kamery pro 360° obraz, jenž posloužila k testování postupů a odhalení úskalí natáčení pro 360°projekci. Obsahem textu je i všudypřítomné zamyšlení nad využitím tohoto média v dramatické tvorbě jako je film.The thesis focuses on description of basic principlesof 360° video creation, which can be projected in a virtual environment using VR headphones or display devices such as smartphones. The text briefly presents the history of large format screening, which is the forerunner of today's screenings. Furthermore, the thesis covers a modern projection of 360° video. It presents the concept of "Equidistant cylindrical projection", which is crucial for this type of projection. The thesis also discusses the viewer's comfort, basic camera design and post-production, including the problem of stitching. There are also some tips that can help the authors in realization process. The thesis furthermore includes short reference to a 360° compact camera that served to test procedures and detect shooting pitfalls for 360° projection. Finally, the text offers reflection of the use of this media in dramatic works such as film.
Klíčová slova:
digitální kamery; filmová technika; práce kameramana; virtuální realita
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10165