Název:
Fragmenty všednosti zkoumané z pohledu scénografie a zvuku
Překlad názvu:
FRAGMENTS OF ORDINARINESS RESEARCHED FROMTHE VIEW OF SCENOGRAPHY AND SOUND
Autoři:
Fleková, Klára ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce mapuje přípravu inscenace TAJENKA, jež probíhala od léta 2015 do léta
2016. Téma inscenace vychází z obyčejného života jehož se autorka cítí být součástí.
Zamýšlí se nad vnímáním všedností a každodenností a snaží se je zkoumat. Autorka zde
uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela příběh. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci se zvukaři a režijní složce, jež pro ní byla nová. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a slabiny, kterých se chce při příštích projektech vyvarovatThis thesis presents the staging of performance TAJENKA. It's preparation took place
from summer 2015 to summer 2016. The main theme is based on ordinary life, which author
feels she´s part of. The author shows how she has been collecting material to prepare her
first original production, and describes the whole procedure of the story creation. She
endeavours to offer a sufficient insight into the way of thinking about the topic, describes
how she has been evaulating the importance of individual fragments, and also the way she faced the work with sound engineers and directing, which ment a brand new experience for her. The thesis contains a description of all the phases of developement of the story, even those ways which were impossible, and justifies those obtions that were chosen. It offers insight into the artist's way of thinking and in the end this way is exposed to an evaulation, trying to reveal weaknesses, which are to be improved in future projects.
Klíčová slova:
dětství; každodenní život; scénografie; všednost; zvuk
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9937