Název:
Development of Virtual Reality Industry - Analysis of Existing Businesses in Prague
Překlad názvu:
Vývoj v oboru virtuální reality - analýza stávajících podniků v Praze
Autoři:
Moroz, Bohdana ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This thesis analyses the development of virtual reality industry. The theoretical part of this paper is dedicated to the evolution of virtual reality industry throughout the years, it identifies main reasons why virtual reality did not become viral in the past and provides a correlation between the prices for VR headsets and level of technology adoption. Also, it describes which stage of industry life cycle virtual reality is and compares it with the technology adoption process. In this part of the thesis, also, are analysed businesses that operate in Prague and their role in the adoption of new technology. The practical part of this paper is the result of quantitative research conducted in order to understand what percentage of people have already tried virtual reality services, to evaluate their experiences and to figure out who is the typical consumer of VR offering business in Prague based on customers of Torch VR in a period between August 2016 and beginning of April 2017.Tato práce analyzuje vývoj v oboru virtuální reality. Teoretická část se soustředí na vývoj v odvětví virtuální reality během několika let. Identifikuje hlavní důvody toho, proč se v minulosti virtuální realita nestala virální a poukazuje na korelaci mezi cenami VR brýlí a úrovní adaptace nové technologie. Také popisuje, která úroveň průmyslového životního cyklu virtuální realita je a porovnává jí s procesem technologické adapatce. V této části práce jsou také zanalyzovány podniky působící v Praze a jejich role při zavádění nových technologií. Praktická část této práce je výsledkem kvantitativního výzkumu, který byl proveden za účelem pochopit, kolik procent lidí již vyzkoušelo služby ve virtuální realitě, vyhodnotit jejich zkušenosti a zjistit, kdo je typickým spotřebitelem virtuální reality VR společností v Praze, na základě zákazníků Torch VR v období od srpna 2016 do dubna 2017. .
Klíčová slova:
adopce inovací; technologie; virtuální realita; VR; Vývoj oboru; Industry Development; Innovation Adoption; Technology; Virtual Reality; VR
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69304