Original title:
Obchodní a kulturní specifika Turecka
Translated title:
The business and cultural specifics of Turkey
Authors:
Netíková, Tereza ; Müllerová, Františka (advisor) ; Křenková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Turecka z hlediska ekonomiky, obchodu a kultury. První kapitola představuje Turecko jako zemi nacházející se v Malé Asii a z menší části v jihovýchodní Evropě. Zaobírá se její geografickou polohou, historií, obyvatelstvem, ekonomikou, či členstvím v mezinárodních organizacích. V první kapitole je také zmíněno postavení Turecka v období současné migrační krize. Druhá kapitola analyzuje zahraniční obchod Turecka, vztahy s Evropskou unií, a vzájemné vztahy s Českou republikou. Třetí a poslední kapitola pojednává o turecké kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání.The main objective of my bachelor thesis is to characterize economic, business and cultural aspects of Turkey. The first chapter is devoted to the basic characteristics of Turkey, specifically to geographic conditions, history, demographic data, political system, membership in major international organizations and economic information. The first chapter deals also with the issue of migration. In the second chapter I focus on Turkey´s foreign trade, including the trade with the Czech Republic or European Union. The third chapter is devoted to the culture of Turkey and its impact on business negotiations.
Keywords:
Erdogan; Trade; Turkey; Kultura; Obchod; Turecko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71121