Název:
Kreativní účetnictví
Překlad názvu:
Creative accounting
Autoři:
Luštický, Daniel ; Jurka, Robert (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce pojednává o kreativním účetnictví. V úvodu práce jsou popsány základní funkce účetnictví, jeho uživatelé, hlavní principy a regulace v České republice. Práce navazuje definováním termínu kreativní účetnictví, hlavními důvody těchto podvodných jednání, popisem pachatele, jeho motivací a demotivací. Jsou zde zahrnuty nejčastější techniky kreativního účetnictví včetně prevence takového jednání. Bakalářská práce také definuje pojem podvod a vysvětluje jeho vliv na účetnictví. Na závěr jsou zde analyzovány vybrané společnosti dopouštějící se kreativního účetnictví.The aim of the bachelor thesis is a description of creative accounting. Starting with an explanation of basic functions of financial accounting, its users, main principles and regulations in the Czech Republic, the thesis continues with defining the main topic, creative accounting. Then the motive behind these fraudulent acts is described together with an offender, his motivation and demotivation. The most frequent techniques of creative accounting as well as prevention are included and detailed in the next part. The thesis also works with the term fraud and explains its influence on financial accounting. Lastly, specific companies practising creative accounting are analyzed.
Klíčová slova:
earnings managament; Enron; funkce účetnictví; kreativní účetnictví; mimobilanční financování; podvod; prevence; Toshiba; window dressing; creative accounting; earnings management; Enron; frauds; function of accounting; off-balance financing; prevention; Toshiba; window dressing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70676