Název:
On-line porovnávače v poisťovníctve
Překlad názvu:
Price comparison websites in insurance
Autoři:
Šľachtová, Petra ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Galuška, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom mojej bakalárskej práce je analyzovať a zhodnotiť rolu online porovnávačov v podmienkach českého a slovenského poistného trhu. V prvej kapitole sa zameriavam na distribúciu poistných produktov a popisujem jednotlivé priame a nepriame distribučné kanály. V druhej kapitole sa venujem charakteristike a výhodám a nevýhodám online porovnávačov. Skúmam ponuku vybraných porovnávačov na českom a slovenskom poistnom trhu a rozdiely medzi nimi. Pomocou vlastného dotazníkového prieskumu skúmam frekvenciu a dôvody využívania online porovnávačov verejnosťou. V poslednej kapitole sa venujem možným vplyvom online porovnávačov na poistný trh. Tu vychádzam najmä zo skúseností z Veľkej Británie, kde majú porovnávače silné postavenie už dlhšiu dobu. Na konci práce sa venujem možnému ďalšiemu vývoju online porovnávačov a iných technologických start-upov a ich vplyvu distribúciu poistných produktov.Cílem mojí bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit roli online srovnávačů v podmínkách českého a slovenského pojistného trhu. V první kapitole se zaměřuji na distribuci pojistných produktů a popisuji jednotlivé přímé a nepřímé distribuční kanály. V druhé kapitole se věnuji charakteristice a výhodám a nevýhodám online srovnávačů. Zkoumám nabídku vybraných srovnávačů na českém a slovenském pojistném trhu a rozdíly mezi nimi. Pomocí vlastního dotazníkového průzkumu zkoumám frekvenci a důvody využívání online srovnávačů veřejností. V poslední kapitole se věnuji možným vlivům online srovnávačů na pojistný trh. Zde vycházím zejména ze zkušenosti z Velké Británie, kde mají porovnávače silné postavení již delší dobu. Na konci práce se věnuji možnému dalšímu vývoji online srovnávačů a jiných technologických start-upů a jejich vlivu na distribuci pojistných produktů.The aim of my Bachalor thesis is to analyze and assess the role of online comparison websites in the field of insurance on Czech and Slovak market. In the first chapter I focus on distribution of insurace products and I describe direct and indirect distribution channels. In the second chapter I characterize online comparison websites and their advantages and disadvantages. I examine the offer of chosen websites functioning on Czech and Slovak insurance market. By using my own questionare I study how often and why people use online comparison websites. In the last chapter I look at the possible impact of comparison websites on the insurance market. I base this mostly on experiences from the Great Britan where online comparison websites have been big player for a while. In the end of my thesis I explore how comparison websites might envolve in the future and how they can with other technological start-ups influence distribution of insurance products.
Klíčová slova:
distribuční kanály; on-line srovnávače; pojišťovnictví; distribution channels; insurance; price comparison websites
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70867