Original title:
Teorie archetypů a využití symbolů při brandingu pojišťoven v ČR
Translated title:
Theory of archetypes and using of symbols during branding of insurance companies in Czech Republic
Authors:
Krejčí, Ondřej ; Machek, Martin (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teorie archetypů je jedna z metod, za pomocí které je možné nalézt směr, jakým budovat a řídit značku. Jedná se o tradiční metodu vycházející z teorií C. G. Junga. Cílem této práce je zjistit, zda a jak je archetypální identita využívána společnostmi působící na českém trhu. A také zda tyto společnosti chápou potřebu archetypy používat. Kromě toho jsou v práci rozebrány i další teorie, metody či metodiky, které společnostem pomáhají jejich značku budovat a následně i řídit. Praktická část této práce se zabývá brandingem u pojišťoven, přičemž základním prvkem je kvalitativní výzkum, konkrétně expertní rozhovory s lidmi, kteří mají s budováním značek obecně a archetypy zkušenosti. Část práce je zaměřena na analýzu komunikačních strategií největších pojišťoven na českém trhu. A také na rebranding značky ING na NN, ke kterému došlo v roce 2015.Theory of archetypes is one of several methods how to find the direction for building and managing of brand. This theory is based on theories C. G. Jung. Main objective of this thesis is to find out how companies on Czech market are using archetypal identity. And whether they have urge to use archetypes or similar approaches. In this thesis are also mentioned other theories, methods and methodologies, which helps with building and managing of brands. Practical part of this thesis is about branding of insurance companies. Main element of this part is quality research, especially interview with experts, which have lot of experience with branding and archetypes. Next part of thesis is focused on analysis of communication strategies of largest insurance companies on Czech market and on analysis of rebranding ING to NN in 2015.
Keywords:
archetypes; branding; building of brand; communication; identity; archetypy; brand building; branding; identita; komunikace; tvorba značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70570