Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném ubytovacím zařízení
Translated title:
Analysis of customer satisfaction in particular accommodation facility
Authors:
Lisovska, Khrystyna ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Tahal, Radek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje analýze současného stavu a historického vývoje spokojenosti zákazníků jednoho z pražských hotelu. Její cílem je prozkoumat, do jaké míry jsou hosté hotelu spokojení s ubytovacími a doplňkovými službami, poskytovanými hotelem, detailně analyzovat zpětnou vazbu, poskytovanou hosty, odhálit problémové oblasti a navrhnout opatření pro jejich řešení. Součástí práce je také popis aktuálního přístupu společnosti k měření spokojenosti a návrh na změnu tohoto přístupu pro získání úplnějšího a praktičtějšího přehledu o této záležitosti.This thesis is devoted to analyzing the current level and historical development of customer satisfaction level in a hotel. The aim of such is to figure out, to what extent customers are content with accommodation and supportive services provided by the hotel, analyze in details the feedback provided by guests, discover the problematic areas and provide solutions to improve those. As a part of the thesis current approach to customer satisfaction measurement will be presented and recommendations will be made on how to modify it to reach more accurate and useful overview of the issue.
Keywords:
customer; loyalty; satisfaction; satisfaction measurement; loajalita; měření spokojenosti; spokojenost; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70157