Original title:
Ocenění 100% obchodního podílu na společnosti NEOLUXOR, s.r.o.
Translated title:
The Valuation of 100% Business Share in the Company NEOLUXOR, s. r. o.
Authors:
Fořtová, Kristýna ; Brabenec, Tomáš (advisor) ; Körtvelyová, Adéla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je ocenění společnosti NEOLUXOR, s. r. o. k datu ocenění, které je stanoveno na 31. prosince 2014. Tato společnost provozuje jednu z nejvýznamnějších sítí zabývajících se maloobchodním prodejem knih. Ocenění společnosti bude stanoveno na základě tržní hodnoty. Po představení společnosti následuje finanční a strategická analýza. Na základě kapitoly Generátory hodnoty je sestaven finanční plán. Ocenění je provedeno metodou DCF entity, jako doplňkové ocenění byla použita metoda odvětvových multiplikátorů.The aim of this thesis is valuation of NEOLUXOR, s. r. o. to the date of valuation, which is set on the 31. 12. 2014. This company operates one of the most important networks in the retail sale of books. The valuation will be determinate on market value. The introduction of the company, is followed by financial and strategic analysis. Financial plan is set on base of chapture Value generators. The valuation is performed by DCF entity method, as a supplementary valuation method is used industry multiples method.
Keywords:
DCF entity; financial analysis; NEOLUXOR, s. r. o.; strategic analysis; DCF entity; finanční analýza; NEOLUXOR, s. r. o.; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53480