Název:
Zdanění podnikání na Internetu
Překlad názvu:
Taxation of entrepreneurship on the internet
Autoři:
Bicanová, Soňa ; Zídková, Hana (vedoucí práce) ; Čejková, Eliška (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá otázkou způsobu zdanění příjmů osob vydělávajících peníze na internetu prostřednictvím portálu YouTube. Natáčení videí a následné zveřejňování na kanálech YouTube je stále populárnější nejen v řadách diváků a youtuberů ale i z řad společností, které si vlivnost youtuberů uvědomují a s youtubery spolupracují na propagaci jejich produktů. Youtubeři mají díky tomu značné příjmy jak přímo od YouTube, resp. Googlu z AdSense účtu, tak z prodeje vlastních propagačních materiálů, tzv. merchandisingu, ale také z product placementu. Výsledkem této diplomové práce je aplikace daňových zákonů - jak zákona o daních z příjmů fyzických osob, tak zákona dani z přidané hodnoty - na situaci youtuberů, zjištění nízké znalosti youtuberů o zdanění a vytvoření modelového příkladu, který popisuje proces zdanění osoby podnikající na internetu od registrace, přes jednotlivá podání, až po zrušení registrace.This master thesis looks into the way of the taxation of people earning money on the internet via YouTube. Taking videos and subsequent publishing on YouTube channel is becoming increasingly popular not only among the huge number of spectators and youtubers but also among companies that see how influential and powerful youtubers are and cooperate with them. Many Czech youtubers have above-average income which is usually from three sources: directly from YouTube (more precisely from Google) from AdSense account, from sales of promotional materials (merchandising) and also from product placement. The outcome of this master thesis is the application of the tax laws - personal income tax law and value added tax law - to the situation of youtubers, determination youtubers´ lack of knowledge of taxation and creation of a model example, which describes the process of taxation of entities doing business on the internet from registration through periodical filing to the deregistration.
Klíčová slova:
AdSense; Google; identifikovaná osoba; intrakomunitární plnění; soustavná činnost; YouTube; youtuber; zdanění; AdSense; Google; identified person; intra-community supply; systematic activity; taxation; YouTube; youtuber
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53447