Original title:
Marketing Strategy of KOH Coconut in the Czech Republic
Translated title:
Marketingová strategie KOH Coconut v České republice
Authors:
Červená, Pavla ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Cook, Gina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This thesis inquires marketing strategy of a new beverage brand in the Czech market. By reviewing a relevant literature and reports it helps to understand theoretical concept of creating a marketing plan and its steps. The core of the theoretical part is external and internal situational analysis of the market, customers and a marketing mix. This theory is later applied at the specific case of KOH Coconut brand and its potential launch in the Czech Republic. KOH Coconut is a Taiwanese coconut brand featuring coconut water beverages and other coconut products.Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií nové značky nápoje na Českém trhu. Práce nastiňuje teoretický koncept tvorby marketingového plánu a jeho kroky pomocí prostudování relevantní literatury a zpráv z odvětví. Jádro teoretické části se zabývá vnější a vnitřní situační analýzou trhu, zákazníků a marketingového mixu. Tato teorie je později aplikována na specifický případ značky KOH Coconut a její potenciální vstup do České republiky. KOH Coconut je taiwanská značka kokosové vody a jiných kokosových produktů.
Keywords:
Coconut water; Marketing; New market entry; Strategy; Kokosová voda; Marketing; Strategie; Vstup na nový trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52432