Original title:
Efekty strategie extenze značky, případová studie - pivní průmysl
Translated title:
The Effects of Brand Extension Strategy, Beer Industry Case Study
Authors:
Tomková, Michaela ; Machek, Martin (advisor) ; Hořáková, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V dnešní době, především na trhu s rychloobrátkovým spotřebním zbožím, je zapotřebí odlišit produkty od konkurence. Jednou z možných strategií je extenze značky. Hlavním cílem této práce je analyzovat efekty extenze značky s důrazem na pivní průmysl. Teoretická část práce poskytuje přehled primárního a sekundárního výzkumu, který se týká nových trendů a faktorů ovlivňujících úspěch extenze značky. Praktická část představuje případovou studii české prémiové značky s názvem Frisco. Kvůli rostoucí konkurenci na trhu změnila společnost svoji strategii značky a implementovala její extenzi.Today there seems to be an increasing number of products similar to one another, especially on the fast-moving consumer goods market. Due to this recent trend, differentiation is necessary for companies to define their brand in relation to its competitors. One of the possibilities is the implementation of the brand extension strategy. The main objective of this master thesis is to investigate and analyze the effects of different types of brand extension strategies with the focus on the beer market. The first part of the thesis includes a thorough research of primary and secondary data, which provides insight into new trends and factors that influence the brand extension strategy and its success. The second part is more practical and is devoted to a case study of a Czech premium brand called Frisco. Given its increasing competition on the market, Frisco has recently changed its core strategy and extended portfolio.
Keywords:
Beer industry; Brand; Brand extension strategy; Frisco; Plzeňský Prazdroj; Premium brand; Frisco; Pivní průmysl; Plzeňský Prazdroj; Prémiová značka; Strategie extenze značky; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52349