Original title:
Konkurenční výhoda podniku
Translated title:
Competitive advantage
Authors:
Marešová, Anežka ; Tichá, Ivana (advisor) ; Jiří , Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem konkurenční výhody podniku PROGRAMM s.r.o. Teoretická část obsahuje základní pojmy jako konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, strategie, obecně popisuje analýzu konkurence, situační analýzu, analýzu vnitřního a vnějšího prostředí, marketingový mix i SWOT analýzu.
Praktická část je zaměřena na situační analýzu společnosti PROGRAMM s.r.o. zahrnující analýzu vnitřního prostředí, marketingový mix podniku a analýzu vnějšího prostředí. Poté je proveden marketingový výzkum a analýza největšího konkurenta, společnosti KVADOS, a.s. Výsledky jsou vždy shrnuty za pomocí SWOT analýzy a jsou definovány konkurenční výhody firmy PROGRAMM s.r.o. Dále jsou odhaleny slabé stránky podniku a navržena možná řešení se zaměřením na marketing k získání dalších výhod včetně jejich zhodnocení.
The thesis deals with the competitiv eadvantage of the company PROGRAMM s.r.o. The theoretical part containsthe basic terms such as competitive advantage, competitiveness, strategy and more. Furthermore, itcontainscompetitor analysis, situation alanalysis, analysis of internal and external environment, marketing mix and SWOT analysis.
The practical part contains the situation alanalysis of the company PROGRAMM s.r.o. including analysis of the internal environment, marketing mix of the company and the analysis of external environment. Furthermore, the marketing research and analysis of the biggest competitor, the company KVADOS, a.s. has been done. Theresults are summed up with a SWOT analysis and the competitive advantages of the company PROGRAMM s.r.o. are defined. The weaknesses of the company are defined and possiblesolutions are suggestedprimarilyfocused on marketing in order to gainanotheradvantages and benefit from them.
Keywords:
analýza konkurence; kokonkurence; konkurenceschopnost; konkurenti; konkurenční výhoda; marketingový mix; situační analýza; strategie; SWOT analýza; vnitřní prostředí podniku; vnější prostředí podniku