Original title:
Regionální produkt Jizerských hor
Translated title:
Regional Product of the Jizera Mountains
Authors:
Preusslerová, Jitka ; Hes, Aleš (advisor) ; Ivana, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaobírá tématem regionálního produktu z oblasti Jizerských hor. V části teoretické se zaměřuje na definici všeobecných termínů a vymezení pojmů spojených s tematikou podpory venkova, lokálního podnikání, významu tradic pro region a trvale udržitelného rozvoje.
V empirické části se pak zaměří na průzkum v terénu. Věnuje se dotazníkovému šetření a standardizovanému rozhovoru zaměřenému na přínosnost regionálního značení Jizerských hor pro drobné podnikatele a zároveň i pro potenciální zákazníky, ať už se jedná o místní obyvatele nebo návštěvníky, ale i pro samotný region.
This thesis deals with the topic of regional product from the Jizera Mountains. The theoretical part focuses on the definition of general terms and definitions related to the theme of rural support, local businesses, the importance of traditions for the region and sustainable development.
In the empirical part it will focus on exploration in the field. The fitst part is questionnaire survey aimed at the utility of regional mark of the Jizera Mountains for small businesses and also to potential customers, local people or visitors, but also for the region itself.
Keywords:
Místní akční skupina; Produkt; Region; Tradice; Trvale udržitelný rozvoj; Venkov; Značka