Original title:
Inovace a podnikatelský projekt
Translated title:
Innovation and Business Project
Authors:
Neoral, Dominik ; Moulis, Pavel (advisor) ; Michal, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vytvoření podnikatelského projektu na sportovní agenturu a zhodnocení reálnosti a návratnosti daného projektu. Literární rešerše nejprve vymezuje základní teoretická východiska spojená s podnikáním. Dále je definována struktura podnikatelského projektu, kde jsou jeho jednotlivé části teoreticky popsány. Vlastní práce se skládá již z konkrétního podnikatelského záměru, který byl sestaven
na základě zjištěných poznatků. Nejprve dochází k popisu podniku a následně k analýze okolí podniku, skládající se z analýz makro a mikrookolí kolem podniku. Následuje detailní popis podnikatelské příležitosti s definováním potřebných lidských zdrojů a marketingového plánu. Závěr práce se zabývá ekonomickým zhodnocením a podmínkami realizovatelnosti podnikatelského projektu sportovní agentury.
The aim of the diploma thesis is creat a business plan for a sport agency
and evaluate the feasibility and return of the project. The literature search defines
the fundamental theoretical aspects associated with the business at first. It is also defines the structure of a business project where its individual parts theoretically described. Custom work is already consist from the a specific business plan which was assembled
of the basis of the established information. At first there is a description of a company
and then the analysis of company enviroment consisting of macro and micro analysis. Next is detailed description of business opportunities with defines the neccesary human resources and marketing plan. Conclusion of the work deals with the evaluation
of economic conditions and the feasibility of a business project sports agency.
Keywords:
finanční plán; konkurence; marketingový plán; podnikatelský projekt; podnikání; sportovní agentura; SWOT analýza