Original title:
Analýza preferencí ve spotřebě piva
Translated title:
Analysis of beer consumption preferences
Authors:
Fontánová, Klára ; Hlavsa, Tomáš (advisor) ; Jindrová, Andrea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou preferencí ve spotřebě piva. Smyslem práce je zjistit a vyhodnotit faktory, které mohou ovlivňovat spotřební chování člověka. Základem pro tuto práci je tedy dotazníkové šetření, které bylo předem připraveno dle zásad marketingového výzkumu.
První část práce se týká piva a marketingového výzkumu. Část týkající se piva obsahuje základní historické údaje, stručný popis výroby piva spolu s potřebnými surovinami a základní rozdělení druhů piv. Dále jsou zde zmíněny pivovary, které jsou aktuálně nejvýznamnější na území České republiky. Nezanedbatelnou částí jsou i faktory ovlivňující spotřebu piva. V části zabývající se marketingovým výzkumem jsou popsány jeho kroky, metody sběru dat a zdroje dat.
Druhá část se týká samostatného dotazníku a jeho vyhodnocení. Dotazník byl zodpovězen 322 respondenty. Nejprve jsou výsledky shrnuty a následně jsou testovány předem stanovené nulové hypotézy.
The main subject of this thesis is analysis of preferences in beer consumption. The main goal of the thesis is to discover and evaluate factor which could affect consumer's behaviour. Therefore, t2he basis for this thesis is a questionnaire which was prepared according to marketing research principles.
The first part is about beer and marketing research. The part about beer contains main historical data, a brief brewing process description, including main ingredients and beer types. Next, there are mentioned main Czech breweries. Inconsiderable part are also factors which affect beer consumption. In the part dealing with the marketing research are described the steps, methods of data collecting ad data resources.
The second part is about the questionnaire itself and its evaluation. The questionnaire had 322 respondents.
Firstly, the results are summarized and then are tested based on null hypothesis.
Keywords:
dotazník; hypotéza; marketingový výzkum; pivo; preference; spotřeba; statistická analýza