Original title:
Komunikační strategie dřevařské firmy s využitím business modelu canvas
Translated title:
Communication strategy of wood selling company by applying business model canvas
Authors:
Toms, Petr ; Riedl, Marcel (advisor) ; Lenka, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé práce je definovat problematiku business modelu Canvas v současnosti včetně jeho použití u vybrané dřevařské firmy s využitím nástrojů public relations, analýzy komunikačního mixu. V teoretické části je podrobně popsán business model Canvas a obecně osvětlen význam komunikace v marketingovém prostředí včetně otázky použití nástrojů marketingové komunikace. V praktické části je pomocí business modelu Canvas analyzován a zhodnocen současný stav komunikačního mixu u vybrané dřevařské firmy. Následně jsou doporučeny možnosti zlepšení stávajícího marketingového a komunikačního systému.The aim of my thesis is to define an issue of the business model Canvas now together with its implementation at the certain timber company tools with the help of tools like public relations, analyses of communication mix. In the theoretical part is described business model Canvas in detail and also defined the importance of communication in the market background including the marketing communication tools. In the practical part is with the help of business model analyzed and evaluated the current condition of communication mix at the certain timber company. Finally there are recommended the ways of improvement of the current marketing and communication system.
Keywords:
business model Canvas; komunikace; marketing; public relations; služby; startup; strategie