Original title:
SEO z hlediska redesignu a organické návštěvnosti
Translated title:
SEO in terms of redesign and organic search
Authors:
Brůnová, Kateřina ; Benda, Petr (advisor) ; Monika , Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou poklesu návštěvnosti webových stránek při jejich redesignu, či výrazného zásahu do jejich obsahu, z hlediska optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Tato problematika je označována anglickou zkratkou SEO - Search Engine Optimalization.
Rešeršní část práce se zaměřuje na fungování algoritmů vyhledáváčů, faktory ovlivňující návštěvnost webů a jejich úspěšnost ve výsledcích vyhledávání. Dále popisuje vhodné postupy při plánovaném redesignu, tedy výrazném zásahu do obsahu stránek, které vždy vedou k poklesu návštěvnosti z organického vyhledávání. Tyto postupy mají eliminovat pokles návštěvnosti na minimum.
Praktická část ukazuje na funkčnost postupů popisovaných v teoretické části práce na skutečných případech webových stránek různého odvětví a na komplikace těch webů, které těchto doporučení nedbaly nebo je nezapracovaly správně.
This thesis deals with the decline in decrease of traffic to the website at their redesign or significant intervention into their content, in terms of optimizing websites for search engines. This issue is known acronym for SEO - Search Engine Optimization.
The search part focuses on the functioning of the search engine algorithms, factors affecting traffic to sites and their success in the search results. It also describes the appropriate procedures for the planned redesign, a significant interference with the content of sites that always leads to a decrease traffic from organic search. These procedures should eliminate a decrease in traffic to a minimum.
The practical part shows the functionality of the procedures described in the theoretical part of the work on real cases of websites of various sectors and the difficulties of those sites that have ignored these recommendations or not incorporated them correctly.
Keywords:
Google; hledanost; návštěvnost; optimalizace; redesing; SEM; SEO; SERP; Seznam.cz; vyhledávače; webové prezentace