Original title:
Aplikace modelu teorie hromadné obsluhy
Translated title:
Application of queuing theory model
Authors:
Krausová, Lenka ; Kvasnička, Roman (advisor) ; Dömeová, Ludmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je podrobně popsat problematiku systémů hromadné obsluhy (HO). Dále analyzovat současný stav systému HO společnosti ČEZ a navrhnout praktické kroky pro jeho optimalizaci.
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část popisuje problematiku systémů HO, její charakteristiky, typy modelů a pravděpodobnostních rozdělení.
Druhá část práce využívá teoretického základu pro aplikaci vhodného modelu na reálný případ z praxe. V praktická část je zaměřena na systém hromadné obsluhy společnosti ČEZ a zabývá se možnostmi jeho optimalizace. Na základě projekcí různých variant zásahů do stávajícího systému lze nalézt optimální variantu z hlediska celkových nákladů vynaložených na provoz zákaznického centra. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní doporučení pro minimalizaci těchto nákladů.
The goal of this bachelor thesis is detailed description of queuing theory. The goal is to analyse queuing system in company ČEZ and to suggest practical steps for the system improvement.
Thesis is divided into two major parts. Theoretical part describes queue theory in detail, its models and characteristics and serves as baseline for practical part.
In the practical part of thesis, real-life queuing system of company ČEZ will be analyzed. System will be described by chosen model and additional characteristics will be calculated. Based on several projections, most cost-effective variant will be chosen. In the conclusion part, practical steps will be presented in order to minimalize costs.
Keywords:
fronta; intenzita obsluhy; intenzita provozu; intenzita vstupu; obslužná místa; režim fronty; síť obslužných linek; vstupní požadavky; zdroj požadavků; čekací doba