Original title:
Návrh strategie rozvoje podnikatelského subjektu
Translated title:
Proposal for strategic development of business subject
Authors:
Šeba, Patrik ; Hron, Jan (advisor) ; Karel, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je určení strategie budoucího rozvoje zvoleného podnikatelského subjektu z České republiky na africkém kontinentu, společnosti Decci. Na základě shromážděných dat o dvou reálně plánovaných investičních projektech expanze do Namibie a Zambie jsou vypracovány jednotlivé analýzy. Cílem vybraných analýz je odhalení silných a slabých stránek společnosti Decci v rámci jednotlivých projektů, ale i odkrytí četných příležitostí a výčet řady ohrožení, které investiční projekty na nestandardní africký trh přinášejí. Výsledky této diplomové práce by měly posloužit jako podklady, které rozšíří portfolio analýz provedených společností Decci, a dopomoci tak co k nefundovanějšímu rozhodnutí týkajícího se vstupu a rozvoje na namibijském a zambijském energetickém trhu.
Diplomová práce se skládá z 2 hlavních částí. V první části je formou literární rešerše popsána problematika z oblasti strategického řízení, teorie řízení podniku a investic, a to vše je teoretickým východiskem pro další části diplomové práce. V praktické části je nejprve charakterizována zvolená společnost Decci a.s., její historie, současné projekty, poslání a organizačně řídící struktura. Následně jsou již hodnoceny investiční projekty expanze do vybraných lokalit, prostřednictvím strategických analýz. V neposlední řadě závěr praktické části obsahuje finanční zhodnocení plánovaných projektů, které slouží jako přehled o rozsahu projektu a jeho podmínkách financování a míry ziskovosti. V závěrečné části jsou formulovány jednotlivé strategie, které vychází z výsledků strategických analýz, a následně proveden výběr vhodnějšího investičního projektu pro další růst společnosti. Diplomovou práci uzavírají doporučení, která by měla společnost Decci vzít v potaz a to jak před začátkem investiční činnosti, tak pro další úspěšný růst společnosti na africkém kontinentu.
The aim of this diploma thesis is to define the business strategy of chosen company from the Czech Republic, the company Decci and its future development on the African continent. The particular analysis are based on the gathered data of 2 planned investment projects of expansion into Namibia and Zambia. The aim of these analysis was to discover the weak and strong parts in those projects, to define possible opportunities but also all the risks which may be caused by the specific conditions of African continent. The results of this thesis should broaden the existing document portfolio of different analysis, which have been done by the company so far and should help to make well-founded decision regarding to the expansion on Namibian and Zambian energy market.
This diploma thesis is composed of 2 main parts. The first part is describing the theory of strategic management, the business management theory and the theory of investment, which are the theoretical ground for the other parts of this thesis. The practical part starts with the brief characteristic of the chosen company Decci a.s., describing its history, recent projects, future visions and its management structure. This introduction is followed by the evaluation of 2 investment projects of expansion in the chosen locations, which has been done by using different strategic analysis. At the end of the practical part, there is a financial evaluation of planned projects which should be used as a summary of each project, conditions for its financing and the level of its profitability.
In conclusion, the particular strategies are formulated as results of strategic analysis and thereafter it is chosen the more beneficial investment project. The thesis is concluded by certain recommendations, which may be taken into consideration before the start of investing activities and also for the successful company development on the African continent.
Keywords:
Afrika; fotovoltaika; FVE CZECH; investice; konkurence; Namibie; podnikatelský subjekt; rozvoj; STEP analýza; strategické řízení; strategie; SWOT analýza; Zambie